ျပည္သူ႔နီတိကို ခုတုံးလုပ္ျပီး အစၥလာမ္ဇာတ္သြင္းေလျပီ


ပညာေရးဌာန တာဝန္ယူေျဖရွင္းပါ။
လႊတ္ေတာ္မွာေဆြးေႏြးသလား?
ျပည္သူကို ရွင္းလင္းတင္ျပသလား?
ပညာေရးမွာ ဘာသာတရားျပဌာန္းစရာ မလိုပါ။
ႏုနယ္တဲ႔ ကေလးငယ္ေတြကို ဘာသာေရးမႈိင္းတိုက္တာ ထင္ရွားပါတယ္။
ျပဌာန္းခ်င္ရင္ ဗုဒၶအဆုံးအမေတြပဲ ျပဌာန္းပါ။
ဗုဒၶအဆုံးအမေတြဟာ အရြယ္သုံးပါးအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆုံးျဖစ္လို႔ပါပဲ။
ဘာသာေပါင္းစုံျပဌာန္းမည့္အစား
အမ်ားစုကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတစ္ခုပဲျပဌာန္းပါ။
ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီသေဘာတရားပါပဲ။
အဲလိုမွလက္မခံရင္ အခုေရးသားျပီးသား ျပဌာန္းစာေတြကို အာရဗီစာသင္ေက်ာင္းက မူဆလင္ကေလးေတြကို အရင္သင္ျကားေပးပါ။
မူဆလင္ေတြကသာ အျခားဘာသာတရားကို အသိအမွတ္မျပဳ ျကတာပါ။
ဒါေျကာင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားကို အစၥလာမ္ဇာတ္သြင္းျခင္းေတြ ရပ္တန္းကရပ္လိုက္ပါ။
ဝီရသူ ( မစိုးရိမ္ )
4.3.2017
pm 3:29
---------------------------------------------------------
ျပည္သူ႔နီတိ သင္႐ုိးေတြညိႇေနပါၿပီ
======================
�ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရေသာအခါ ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီ ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြသည့္ ျပည္သူ႔နီတိစာအုပ္မ်ားကို ျပ႒ာန္းကာ သင္ၾကားသင္ယူခဲ့ၾကရပါသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ တြင္ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းလုိက္ေသာအခါ ျပည္သူ႔ နီတိကို ျပည္ဖံုးကားခ်လိုက္ေပ၏။ ''အရင္းလဲေတာ့ အဖ်ား ထင္းျဖစ္''ကိန္းဆုိက္ခဲ့သည္။
ပညာတန္ေဆာင္တည္ေထာင္သည့္ ဆရာႀကီး ဦးထြန္းေအာင္က ပညာ့ဗိမာန္တည္ေဆာက္ရာတြင္ အျခားဘာသာရပ္ေတြက တုိင္၊ ထုပ္၊ အခင္း၊ အကာ၊ ျပည္သူ႔နီတိက ေခါင္မိုးဟူ၍ တင္စားေရးသားခဲ့ဖူး၏။ ျပည္သူ႔နီတိစာအုပ္မ်ားကို သင္႐ိုးမွ ႏုတ္ပယ္လိုက္ေသာ အခါ ပညာ့ဗိမာန္ေခါင္မုိးကို ျဖဳတ္ခ်ရာေရာက္သည္။
�ေခါင္ကအစ မုိးမလံုသည့္ကိန္းဆုိက္ခဲ့ပါေလ၏။ မဆလ ေခတ္မွာ အစားထုိးက်င့္သံုးခဲ့ေသာ ''ဆုိရွယ္လစ္စာရိတၱ'' မွာလည္း အထမေျမာက္ခဲ့ပါ။ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ ဆုိရွယ္ လစ္စာရိတၱေဝးစြ၊ သမား႐ိုးက် ရွိရင္းစြဲဘာသာစာရိတၱပါ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရေပသည္။ ''ဖြတ္မရ ဓားမဆံုး'' ခဲ့ရသည့္ ႏွယ္။
''When Character is Lost, everything is Lost'' ဟူေသာ အဂၤလိပ္ဆို႐ိုးစကားအတုိင္း အက်င့္စာရိတၱပ်က္လွ်င္ အရာရာပ်က္စီးသည့္ကိန္းဆုိက္ကာ ရွစ္္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့ရသည္။ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းသျဖင့္ အာဏာရွင္စနစ္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ နဝတေခတ္ (SLORC) ေရာက္ခဲ့ရျပန္ေလ၏။
ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးကုိ သင္ခန္းစာယူၿပီး ''ျမန္မာ့ကုိယ္က်င့္လမ္းၫႊန္'' စာအုပ္ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့ သည့္ စာေရးသူအား အေျခခံပညာဦးစီးဌာန စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မ်ားျပဳစုေရး သင္႐ိုးအတြင္း ေရးမွဴးအျဖစ္ ေခၚယူတာဝန္ေပးပါသည္။ သင္႐ိုးဥကၠ႒က ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ကိုယ္တုိင္ျဖစ္၏။
စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိသင္႐ိုးေဘာင္ကုိ ဤသို႔ခ်မွတ္ ေပးသည္။
(၁) ဇာတိမာန္ႏွင့္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္
(၂) ကိုယ္က်င့္တရား
(၃) ယဥ္ေက်းမႈ
(၄) သန္႔ရွင္းက်န္းမာေရး
(၅) တာဝန္ႏွင့္ ဝတၱရား
ဤေဘာင္အတြင္းေရးသားျပဳစုခဲ့ေသာ ''မူလတန္း ျပည္သူ႔နီတိ'' ဆရာလက္စြဲစာအုပ္ အုပ္ေရ (၅ဝဝဝဝ) ပံုႏွိပ္မူ ၁၉၉၃-၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ထုတ္ေဝျပ႒ာန္းခဲ့ပါ၏။ သစ္မေရာက္မီစပ္ၾကား ဝါးႏွင့္ေပါင္းကြပ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ ပါ၏။
ထို႔ေနာက္ ၁၉၉၄-၁၉၉၅ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ လက္ႏွိပ္စက္မူ ဆရာလက္စြဲ စာအုပ္သံုးအုပ္ကုိ ဤသို႔ ျပ႒ာန္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
(၁) အလယ္တန္းဆင့္ ပၪၥမတန္းမွ အ႒မတန္း စာရိတၱႏွင့္ ျပည္ သူ႔နီတိ
(၂) အထက္တန္းဆင့္ နဝမတန္း --၄င္း ---
(၃) ---၄င္း--- ဒသမတန္း -----၄င္း-----
ငါးႏွစ္တာ ျပ႒ာန္းသင္ၾကားသင္ယူေစၿပီးေနာက္ ၁၉၉၈ ေဖာင္ႀကီးပညာေရးႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲအၿပီးတြင္ ၁၉၉၈-၁၉၉၉ ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ ျပည္သူ႔နီတိကို ျဖဳတ္ၿပီး ေလာကနီတိကို အစားထုိုးခဲ့ပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမေရးဆြဲရေသး၍ ျပည္သူ႔နီတိကုိ ဆုိင္းငံ့ ထားေၾကာင္း
သိရ၏။
ပၪၥမတန္းမွ ဒသမတန္းထိ ''စာရိတၱ ႏွင့္ ေလာကနီတိ'' ဆရာလက္စြဲစာအုပ္မ်ား တစ္တန္း တစ္အုပ္ျပ႒ာန္းခဲ့ရာ ေျခာက္အုပ္ရွိပါသည္။
ယခုမူ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ေပၚေပါက္က်င့္သံုးေနၿပီျဖစ္၍ ျပည္သူ႔နီတိကို ျပန္လည္ ပြဲထုတ္ေနပါၿပီ။
အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားက ''စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိ'' ဟူ၍ ပညာရပ္ေဝါဟာရသံုးၿပီး ပထမတန္းမွစ၍ အတန္းလိုက္ သင္႐ိုးမူၾကမ္းကို ညႇိေနဆဲ၊ တည္းျဖတ္ဆဲျဖစ္ပါသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပံ့ပိုးမႈဆုိင္ရာ ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕ (Peace Support Fund -PSF) ၏ ရန္ပံုေငြအေထာက္အပံ့ျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားမႈႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးသဟဇာတျဖစ္မႈဆိုင္ရာ ေလ့လာေရးအဖြဲ႕ (Center for Diversity and National Hanmony- CDNH) ကလည္း အေျခခံ ပညာမူလတန္းအဆင့္ ျပည္သူ႔နီတိျပ႒ာန္းခ်က္စာအုပ္မ်ား ပထမတန္းမွ စတုတၴတန္းထိ ေပၚထြက္ေနၿပီျဖစ္ပါ၏။ ေရာင္စံုသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုမ်ား ေဝေဝဆာဆာထည့္ထား၍ ဆြဲေဆာင္မႈရွိပါသည္။ က်န္အတန္းမ်ား ပံုႏွိပ္ဆဲဟုသိရ ပါ၏။
မူလတန္းအဆင့္ သင္႐ိုးအၫႊန္းေဘာင္စီစဥ္ထားပံု တင္ျပပါရေစ။ ပထမတန္းမွ စတုတၴတန္းထိ
(၁) က်န္းမာေရး
(၂) တာဝန္ႏွင့္ဝတၱရား
(၃) လူမႈဆက္ဆံေရး
(၄) သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ရာသီဥတု
(၅) ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္
ဟူ၍ျဖစ္ၿပီး မူလတန္းအထက္ဆင့္ တတိယတန္းႏွင့္ စတုတၴတန္းတြင္
(၆) ဘာသာတရားမ်ား မိတ္ဆက္
(၇) လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ားဟူ၍ ထပ္ျဖည့္ပါသည္။
ဘာသာတရားမ်ားမိတ္ဆက္တြင္ တတိယတန္း၌ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဟိႏၵဴ၊ စတုတၴတန္း၌ ခရစ္ယာန္ႏွင့္ အစၥလာမ္တုိ႔ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဖာ္ျပထားပါ၏။
CDNH က ထုတ္ေဝျပ႒ာန္းသည့္ ျပည္သူ႔နီတိ စာအုပ္မ်ားကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပရဟိတေက်ာင္းမ်ား၊ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ကေလးမ်ား၊ စစ္ေဘးေရွာင္စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ကေလးမ်ား စသည္ျဖင့္ သင္ၾကားေပးမည္ျဖစ္ ေၾကာင္းႏွင့္ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ သင္ၾကားေပးလ်က္လည္း ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။
ဒီမုိကေရစီအစိုးရေခတ္တြင္ ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္အညီ ရပိုင္ခြင့္မ်ားပိုလာသလို တာဝန္ သိသူမွာ တာဝန္ေတြပိုရွိ ပိုထမ္းေဆာင္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ သို႔မွသာ ႏုိင္ငံ့သားေကာင္းမ်ား ပီသမည္။ ျပည္သူ႔နီတိက ျပည္သူတို႔လွမ္းရမည့္ လမ္းေၾကာင္းကုိ ၫႊန္းျပပါလိမ့္မည္။
''တိမ္ဖံုးပါလို႔ လမသာ'' ဆိုသလုိ ႏွစ္ ၅ဝမွ် ျပည္သူ႔ နီတိအသိအက်င့္ေတြ ကင္းေဝးယိုယြင္းလာေသာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ ျပည္သူ႔နီတိအပင္ျပန္လည္အသက္ဝင္ ရွင္သန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးစျပဳလာသည္ကုိ ဝမ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚလုိက္ ၾကပါစို႔ဟူ၍--။ ။








Share: