ကြ်ႏ္ုပ္ အိုးဘိုေရာက္ၿပီး (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ကာလမွာ ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ဆည္က သတင္းတစ္ခု ၾကားရ၏။ စာသင္တိုက္ႀကီးတစ္ခု၏ ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္တစ္ပါး လူ၀တ္လဲသြားသည့္ သတင္းျဖစ္၏။ ထိုသတင္းမွာ ေက်ာက္ဆည္တစ္ၿမိဳ႕လံုးသာမကဘဲ သာသနာတစ္ရပ္လံုးသို႔ ဆူနာမီလို ရိုက္ခတ္မွဳ ျပင္းထန္ခ့ဲေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကမၻာ့အျပင္ဘက္ရွိ သီးျခားကမၻာေလးျဖစ္ေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ေဂဟာ အိုးဘိုေထာင္ထဲအထိ တိုးေ၀ွ႔၀င္လာျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ထိုဆရာေတာ္မွာ ေက်ာက္ဆည္ဇာတိျဖစ္ၿပီး အမိေျမကို ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္ေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ အရည္အခ်င္းရွိ သဒၶါတရားလည္းေကာင္းၿပီး အသက္အရြယ္အားျဖင့္လည္း က်န္းမာသန္စြမ္းသည့္ ရဟန္းပ်ိဳအရြယ္ပင္ ရွိပါေသးသည္။ ေက်ာက္ဆည္နယ္မွ “ အဘိ၀ံသ ” ဘြဲ႕ရသူဟူ၍ ကြ်ႏ္ုပ္ႏွင့္ ထိုဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးသာ ရွိပါေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ လူခ်င္းဆံုခြင့္မရေသာ္ျငား ဒကာ/မမ်ားမွတစ္ဆင့္ အျပန္အလွန္အသိေပး ဂုဏ္ယူေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဆရာေတာ္ လူ၀တ္လဲခ်ိန္တြင္ သက္ေတာ္ (၄၀)ႏွစ္ ေက်ာ္ရံုသာ ရွိေပဦးမည္။
‘ ေကာင္းေကာင္းေနဖို႔ အဓိက ’
ကြ်ႏ္ုပ္တုိ႔ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းတစ္ပါး လူထြက္သြားၿပီဆိုလွ်င္ အမ်ားစုက ေ၀ဖန္အျပစ္တင္ၾက၊ က့ဲရဲ႕ရွဳတ္ခ်တတ္ၾကပါသည္။ ဆိုင္ရာဆရာေတာ္ႏွင့္ ၿငိစြန္းခ့ဲသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားလည္း “ေက်ာင္းႀကီးဖ်က္မ” “သာသနာဖ်က္မ” စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲ ႏွိပ္ကြပ္တတ္ၾကေပသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္အတြက္မူ မေပ်ာ္ပိုက္၍ လူထြက္သူအေပၚ သာဓုေခၚႏုိင္ခ့ဲပါ၏။ ေလာကကို ရဲရဲ၀့ံ၀ံ့ ရင္ဆိုင္ရဲသူအျဖစ္ ဂုဏ္ယူ အားေပးႏုိင္ပါ၏။ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္လာသူမ်ားသည္ “ရိုးေျမက်သည္အထိ သာသနာ့တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ပါမည္” ဟူေသာ အာမခံခ်က္ ကတိ၀န္ခံခ်က္ျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာခ့ဲသူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ သာသနာ့တာ၀န္ဆိုသည္မွာလည္း အခေၾကးေငြျဖင့္ ထမ္းရြက္ရမည့္ တာ၀န္မ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ သဒၶါတရားျဖင့္သာ ထမ္းေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ၀န္ခံစာခ်ဳပ္ျဖင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနၾကေသာ ႏုိင္င့ံ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ပင္ အၿငိမ္းစာယူျခင္း၊ က်န္းမာေရး ပင္စင္ယူျခင္း၊ လုပ္သက္ေစ့၍ ႏုတ္ထြက္ျခင္း၊ လုပ္သက္မေစ့ခင္ ထြက္ေျပးျခင္းမ်ား ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေပ်ာ္သေလာက္ေနမည္ တတ္ႏိုင္သေလာက္က်င့္ႀကံမည္။ စြမ္းႏုိင္သေလာက္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ပင္ ထိုရဟန္းအတြက္ တာ၀န္ေက်ၿပီျဖစ္ပါ၏။ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ ေကာင္းေကာင္းေန၊ ေကာင္းေကာင္းက်င့္၊ ေကာင္းေကာင္းအားထုတ္ၿပီး ေကာင္းေကာင္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ကား ဆိုဖြယ္ရာပင္မရွိပါေခ်။ သို႔ေသာ္ မေပ်ာ္ပိုက္၍ လူထြက္သူမ်ားကိုကား တစ္သက္လံုး မေနရေကာင္းလားဟူ၍ အျပစ္မတင္သင့္၊ မေ၀ဖန္သင့္၊ မကဲ့ရဲ႕သင္ပါ။
‘ ရဟႏၱာျဖစ္မည့္ ပါရမီရွင္ႀကီးေတာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လူထြက္ဖူးသည္ ’
စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ ရေသ့ရဟန္းမ်ားသည္ပင္ စ်ာန္ေလွ်ာတတ္ၾကပါသည္။ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ စ်ာန္ရကိုယ္ေတာ္မ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ပါရမီအရင့္အမာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားသည္ပင္ သာသနာ့ေဘာင္၌ ၿငီးေငြ႔တတ္ၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားကို သံဃာ့ေရွ႕ေမွာက္၌ ေခၚယူ ေမးျမန္းၿပီး ကာမဂုဏ္၏ အျပစ္မ်ားကို ေဟာၾကားဆံုးမမွသာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ရရွိသြားၾကျခင္း၊ ကြ်တ္တမ္း၀င္သြားၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စိတၱဟတၳမေထရ္ကို လူတိုင္းသိၾကပါသည္။ ရဟန္း၀တ္လိုက္၊ လူထြက္လိုက္ ျပန္၀တ္လိုက္ျဖင့္ ခုႏွွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ ရဟန္းခံၿပီးမွ ရဟႏၱာျဖစ္ခ့ဲျခင္း၊ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ၿမဲခ့ဲျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ ပါရမီအရင့္အမာျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္မည့္သူပင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လူ၀တ္လဲခ့ဲသည္ကို သိၾကပါလ်က္ ယေန႔ ေရႊျမန္မာတို႔ လူ၀တ္လဲသူမ်ားကို ကဲ့ရဲ႕ေနၾကသည္မွာ အ့ံၾသစရာျဖစ္ေနပါသည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ လူ၀တ္လဲခ့ဲၾကသူမ်ားသည္ ပါရမီရွိသေလာက္သာ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခ့ဲၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
‘ လူျပန္ေက်ာ္ႀကီးမ်ား ’
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းဘ၀ၿမဲျခင္း မၿမဲျခင္းက ပဓာနမဟုတ္ပါ။ ေနတုန္းေနခိုက္ ေကာင္းေကာင္းက်င့္ဖို႔၊ တာ၀န္ေက်ဖို႔သာ ပဓာနျဖစ္ပါသည္။ လူထြက္ၿပီးသည့္အခါ သာသနာေတာ္ကို ျပန္င့ဲၾကည့္ဖို႔သာ အဓိကျဖစ္ပါသည္။ မန္းဆန္းထြန္း၊ ဦးေရႊေအာင္၊ ဆရာပါရဂူ၊ ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလွိဳင္စသည့္ လူပုဂၢိဳလ္ပညာရွိႀကီးမ်ားသည္ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္လည္း တာ၀န္ေက်ၿပီး၊ လူ႔ဘ၀ျဖင့္လည္း တာ၀န္ေက်ခ့ဲသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ လူပ်ံေတာ္ အရွင္ဥတၱမေက်ာ္(ဦးဥဳတ္ေက်ာ္)ဆိုလွ်င္ ေသခါနီးအထိ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဓမၼကထိက သင္တန္းပို႔ခ်ၿပီး ေဟာေျပာမွဳ အတတ္ပညာျဖင့္ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။
‘ ပုဂံရာဇ၀င္ထဲက ေတာင္းသည့္ဆု ’
ထိုသို႔ ဘုရားရွင္လက္ထက္မွ ယေန႔အခ်ိန္အထိ လူ၀တ္လဲၾကသည့္ အစဥ္အလာမ်ားရွိပါလ်က္ လူထြက္သူမ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ က့ဲရဲ႕ေနၾကျခင္းမွာ ပုဂံရာဇ၀င္တစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ပုဂံေခတ္တုန္းက ျဖစ္ပါသည္။ ဦးပဥၨင္းေလးတစ္ပါး လူထြက္ခ်င္၍ ေရႊစည္းခံုဘုရားဖူးရင္း အေတြး၀င္ေနပါသည္။ ထို႔သို႔ ေတြေ၀ေနစဥ္ အမ်ိဳးသမီီီးတစ္ေယာက္ ဆုေတာင္းသံကို ထိုဦးပဥၨင္းေလး ၾကားလိုက္ရပါသည္။ ဆုေတာင္းပံုမွာ “တပည့္ေတာ္မသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ပဥၨင္းလူထြက္မယား မျဖစ္ရပါလို၏ဘုရား” ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဦးပဥၨင္းေလး စိတ္၀င္စားသြားၿပီး ထိုအမ်ိဳးသမီးဆုေတာင္း ၿပီးသည္အထိ ေစာင့္ၿပီးေမးပါသည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးက “ရဟန္းဆိုတာ အလုပ္ပင္ပင္ပန္းပန္း မလုပ္ရဘဲ၊ ပူပူေႏြးေႏြးစားၿပီး ေအးေအးလူလူ ေနႏိုင္တယ္။ စာက်က္လွ်င္က်က္၊ မက်က္ခ်င္လွ်င္လည္း သကၤန္းၿခံဳၿပီး အိပ္ေနႏုိင္ပါလ်က္ လူထြက္ၿပီး သားကြ်န္ မယား ကြ်န္ခံဦးမည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူထက္မိုက္မဲသူ ရွိပါဦးမလား၊ ဒါေၾကာင့္ လူမိုက္မယား အျဖစ္မခံႏုိင္လို႔ ယခုလို ဆုေတာင္းရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ျပန္ေျဖပါသည္။ ထိုဦးပဥၨင္းေလးလည္း သတိသံေ၀ဂရၿပီး စာဆက္သင္ရာ ေနာင္အခါ၌ တိေလာကဂုရုမေထရ္အျဖစ္ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာခ့ဲပါသည္။
ဤျဖစ္စဥ္၌ ဆုေတာင္းသူ အမ်ိဳးသမီးႀကီးႏွင့္ ဦးပဥၨင္းေလးတို႔ ေတြ႔ဆံုျခင္းသည္ တိုက္ဆိုင္မွဳတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ ပါရမီရွင္ျဖစ္၍ အစြန္းအထင္းမခံေစခ်င္၊ အတိမ္းအေစာင္းမခံေစခ်င္၍ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ားက လူ႔အသြင္ျဖင့္ လာေရာက္တရားခ်ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ ေတြ႔ဆံုၾကသည္ျဖစ္ပါေစ အမ်ိဳးသမီး၏ စကားကို ဆရာေတာ္ အစဥ္အဆက္က လက္ကိုင္ထားၿပီး တပည့္မ်ားကို ဆံုးမခ့ဲၾက၍ ထိုစကားထင္ရွားေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ႏွင့္ ထိုစကား အခိုင္အမာရွိေန၍ ယေန႔အခ်ိန္ထိသံုးစြဲေနျခင္း “လူမိုက္” ကင္းပြန္းတပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
၂၀၁၆ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ မဟာဝီရ မဂၢဇင္း(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
