ထိေသာအုိးႏွင့္ ၿငိေသာႀကိဳး အပိုင္း (၂)

‘ လူထြက္ရဲမွ သတၱိခဲ ’
အလုပ္တစ္ခု အေျခအေနတစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး အျခားအလုပ္တစ္ခု အေျခအေနတစ္ခုသို႔ စြန္႔စားလုပ္ကိုင္ဖို႔ရန္ ခက္ခဲသလို ဘ၀တစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး အျခားဘ၀တစ္ခုသို႔ ကူးေျပာင္းရန္မွာလည္း ခက္ခဲလွပါသည္။ သူလိုကိုယ္လို သာမန္သတၱိမ်ိဳးျဖင့္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး ရဟန္းဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းရန္ခက္ခဲျခင္း၊ ရဟန္းဘ၀ကိုစြန္လႊတ္ၿပီး လူ႔ဘ၀သို႔ကူးေျပာင္းရန္ ခက္ခဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႀကီးမားစြာ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ႀကီးမားစြာ ေပးဆပ္ၾကရပါသည္။ သာမန္ ဦးပဥၨင္းတစ္ပါးထက္ ေပါက္ေျမာက္ေသာ စာခ်ဆရာမ်ား၊ တရားေဟာ တရားျပ ဆရာမ်ားက င့ဲရသည့္၀န္္ ပိုႀကီးပါသည္။ ဂုဏ္သိကၡာကိုင့ဲရသည္၊ အရွိန္အ၀ါကိုင့ဲရသည္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကိုင့ဲရသည္၊ မိဘဆရာမ်ား ေက်ာင္းဒကာ ဒကာမမ်ား၊ ရဟန္းဒကာ ဒကာမမ်ား၊ တပည့္တပန္းမ်ားကိုင့ဲရသည္၊ အနာဂါတ္ကိုင့ဲရသည္။
ဤသ္ို႔ အရာရာကိုင့ဲေနရျခင္း၊ ေတြးပူရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေတာ္တန္ရံုသတၱိမ်ိဳးျဖင့္ လူ၀တ္မလဲရဲၾကပါ။ အျမင့္ကိုေရာက္ၿပီးၾကသူမ်ားက အနိမ့္ကို ျပန္မဆင္းခ်င္ၾကသည္မွာ သဘာ၀ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ပါလွ်က္ လူ၀တ္လဲခ့ဲၾကသူမ်ားမွာ ဘယ္လိုမွ်မေပ်ာ္ပိုက္၊ ဘယ္မွ်မတတ္သာ၍ မ်က္စိစံုမွိတ္ကာ လူ၀တ္လဲခ့ဲၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူမ်ားကို က့ဲရဲ႕ရွဳတ္ခ်မေနဘဲ သူတို႔က်င့္ခ့ဲသည့္ သိကၡာ၊ သူတို႔ေစာင့္ထိန္းခ့ဲသည့္ ၀ိနည္း၊ သူတို႔ေစာင့္ေရွာက္ခ့ဲသည့္ သာသနာေတာ္ကို င့ဲကြက္၍ လက္ကမ္းႀကိဳဆိုသင့္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရဟန္း၀တ္ျဖင့္ေနစဥ္တုန္းက က်င့္ႀကံခ့ဲသည့္ အက်င့္တရားမ်ား၊ သာသနာေတာ္ကိုေစာင့္ေရွာက္ခ့ဲသည့္ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို ေထာက္ထားၿပီး လူပ်ံေတာ္မ်ားအား စီးပြားႀကီးပြားေရးဘက္သို႔ လက္တြဲေခၚယူသင့္လွပါသည္။ ကူညီပ့ံပိုးေပးသင့္လွပါသည္။
‘ လမ္းမွန္ေပၚ ေရာက္သြားသူ ’
ကြ်ႏ္ုပ္ ေစတိယဂၤဏ စာေမးပြဲသြားေရာက္ေျဖဆိုစဥ္ အသင္းဒကာႀကီးမ်ားက “အရွင္ဘုရားတို႔သာ စာေတြႀကိဳးစားၿပီး စာေမးပြဲေတြ လွည့္ေျဖေနတာ -------- ေက်ာင္းတုိက္က စာခ်ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး မာတုဂါမႏွင့္ ထြက္ေျပးၿပီ” ဟု ေျပာပါသည္။ ထိုအခါ ကြ်ႏ္ုပ္က “ဒါ လမ္းမွန္ေရာက္သြားတာပဲ၊ အားေပးရမယ္” ျပန္ေျပာလိုက္ပါသည္။ ထိုဒကာႀကီး မ်က္ႏွာတည္သြားၿပီး သေဘာမက်ဟန္ လုပ္ျပပါသည္။ ထိုအခါ ကြ်ႏ္ုပ္က သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္လို႔ လူထြက္လာသူမ်ားကို လက္ကမ္းႀကိဳဆိုမွ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ မေပ်ာ္ပိုက္လို႔ လူထြက္တာကို ၀ိုင္း၀န္းက့ဲရဲ႕ေနၾကလွ်င္ လူလည္းမထြက္၊ ရဟန္းသိကၡာပ်က္စီးေနသည့္ သာသနာ့အညစ္အေၾကးမ်ား တိုးပြားလာမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပမွ အဆိုပါ ဒကာႀကီးက လက္ခံသြားပါသည္။

ရဟန္းသိကၡာကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ေစာင့္ထိန္းၿပီး မတတ္ႏုိင္ေတာ့လို႔ လူထြက္သူ၊ ရဟန္းသိကၡာ လံုး၀ပ်က္စီးေနပါလ်က္ လူမထြက္ဘဲ အတင့္ရဲစြာ ေနထိုင္သူ၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ဘုရားရွင္သာဓုေခၚမည္နည္း။ ေကာင္းခ်ီးေပးမည္နည္း။ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို သာသနာေတာ္၌ အလိုရွိအပ္မည္နည္း။ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို က့ဲရဲ႕ရႈတ္ခ်ထိုက္သနည္း။ အေလးအနက္ထား၍ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ေစခ်င္ပါ၏။
‘ေအာင္းေကာင္ေတြ မရွိေစႏွင့္’
ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ မာတုဂါမႏွင့္လင္ခန္း မယားခန္း အတူေနေသာ ရဟန္းကို သီလပ်က္စီးသူ ပါရာဇိကက်သူ၊ သာသနာေတာ္မွ ဆံုးရွံဳးသူဟု ေခၚပါသည္။ ထိုသူ၏အနာဂတ္သာယာ လွပေစလို၊ နတ္ရြာနိဗၺာန္ေရာက္ေစလိုလွ်င္ လူ၀တ္လဲရပါသည္။ ရွင္သာမေဏျပဳရပါသည္။ ဤသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳခ့ဲသည့္ နည္းလမ္းမွန္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယၡဳအခါ၌ ပါရာဇိကအျပစ္ကို က်ဴးလြန္မိၾကပါလ်က္ သာမေဏမျပဳ၊ လူ၀တ္မလဲဘဲ၊ ရဟန္းဟု၀န္ခံကာ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္အတူ ကံႀကီးကံငယ္ေဆာင္ျခင္း၊ ရဟန္းေကာင္းတို႔၏ရွိခိုးမွဳကို ခံယူျခင္း၊ ဒကာ ဒကာမမ်ား၏ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းမွဳကို ခံယူျခင္းျဖင့္ ဆက္လက္ ေနထိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။

ဤသို႔မိမိိကိုယ္တိုင္ မစင္ၾကယ္မွန္းသိပါလ်က္ စင္ၾကယ္သူတို႔၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ရယူေနျခင္းသည္။ ငရဲလိုင္စင္ယူေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ေန႔စဥ္ ငရဲရေနသလို ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ငရဲေပးေနသူျဖစ္ပါသည္။ အတူေနတပည့္မ်ားကိုလည္း အတုျမင္ အတတ္သင္ေပးရာေရာက္ၿပီး အစဥ္အဆက္က်ဴးလြန္သူမ်ား အစဥ္အဆက္ “ေအာင္း”ေနသူမ်ား တိုးပြားလာတတ္ပါသည္။ က်ဴးလြန္ၿပီး “ေအာင္း ” ေနေသာအားျဖင့္ ကာယကံရွင္ေရာ သာသနာအတြက္ပါ အက်ိဳးမရွိပါ။ က်ဴးလြန္ၿပီးလ်က္ လူမထြက္ၾကျခင္းမွာ မိဘဆရာမ်ားက ဆူပူတရားခ်မွာ၊ ဒကာ ဒကာမမ်ားက တားျမစ္မွာကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း၊ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရမွာကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေလာကကိုရင္မဆိုင္ရဲျခင္း၊ အိမ္ေထာင့္တာ၀န္မယူရဲျခင္းတို႔ေၾကာင့္ဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။ သတၱိည့ံသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤက့ဲသို႔ ပါရာဇိကခ်ိဳး(ဂ်ိဳး)မ်ား တိုးပြားလာလွ်င္ သံဃာအားလံုးကို ေရသာခို အေခ်ာင္သမား လူတန္းစားအျဖစ္ အျမင္ေစာင္းလာႏုိင္ပါသည္။သာသနာေတာ္လည္း ေမွးမွိန္သြားႏုိင္ပါသည္။
ထိုသို႔ ရဟန္းသိကၡာ ပ်က္စီးေနပါလ်က္ ဆက္လက္ေနထုိင္ျခင္းျဖင့္ ဘ၀ေရာသာသနာပါ ဆံုးရွံဳးနစ္နာပါသည္။ ဘုရားရွင္က့ဲရဲ႕ထုိက္ေသာ ဘ၀ေနမွဳ၊သန္႔ရွင္းပစ္ထုိက္ေသာ ဘ၀ေနမွဳျဖစ္ပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ဘုရားရွင္က မဟာေစာရ- (ရဟန္းမဟုတ္ပါဘဲလွ်က္ ရဟန္းအခြင့္အေရးကို အေယာင္ေဆာင္ခိုးယူသူ) ခိုသူႀကီး ဟု သတ္မွတ္ခ့ဲပါသည္။ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ဘုရားသာသနာေတာ္၌ အလုိမရွိပါ။
‘ သာသနာ သန္႔ရွင္းေရး ကုသိုလ္ေတာ္ ’
တစ္ခါတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေနာက္ပါရဟန္းမ်ားႏွင့္အတူ ေဒသစာရီၾကြေတာ္မူရင္း လမ္းခရီး တစ္ခု၌ မီးပံုႀကီးတစ္ခုကို ေတြ႔ပါသည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းမ်ားကို “ရဟန္းတို႔-- ေဟာဒီ မီးပံုႀကီးႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးခႏၶာကိုယ္ ဘယ္အရာကို ေပြ႕ဖက္ထိုက္သနည္း”ဟု ေမးေတာ္မူပါသည္။ ရဟန္မ်ားက အမ်ိဳးသမီးကိုသာ ေပြ႔ဖက္ထိုက္ေၾကာင္း ေျဖၾကပါသည္။ထိုအခါဘုရားက မီးပံုႀကီးကို ေပြ႕ဖက္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဘ၀သာ အပူေလာင္မည္။ တစ္ဘ၀သာ အသက္ေသမည္။ အပါယ္ငရဲမက်ေရာက္ႏုိင္။ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးကို ေပြ႕ဖက္ျခင္းျဖင့္ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး အပူေလာင္မည္။ အပါယ္ငရဲက်မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ 
ထိုအခါ ေနာက္ပါ ရဟန္းမ်ားအနက္ မစင္ၾကယ္သူမ်ား ေသြးအံေသကုန္ၾကပါသည္။ မေသသူမ်ားမွာ လူ၀တ္လဲကုန္ၾကပါသည္။ (အဂၤုတၱိဳရ္၊အဂၢိကၡေႏၶာပမသုတ္)ဤသာဓကကိုေထာက္ရွဳ၍ ရဟန္းသီလ လံုး၀ ပ်က္စီးသူမ်ားကို ဘုရားရွင္က့ဲရဲ႕ေတာ္မူခ့ဲပံု၊ ဘုရားရွင္၏သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေစခ့ဲပံု ထင္ရွားပါသည္။

သာသနာသန္႔ရွင္းဖို႔ရာမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာသာ တာ၀န္ရွိသည္ မဟုတ္ပါ။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါသည္။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္း သာသနာသန္႔ရွင္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါသည္။ ရတနာပံုေခတ္ကျဖစ္ပါသည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက လူထြက္လိုေသာ ရဟန္းမ်ားကို အက်ႌအ၀တ္အစားႏွင့္ ပိုက္ဆံမ်ားခ်ီးျမွင့္ပါသည္။ ထိုအခါ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ လူထြက္လိုေသာ ရဟန္းပ်ိဳမ်ား တိုးသည္ထက္ တိုးလာပါသည္။ ဤသည္ကို စိုးရိမ္ႀကီးေနေသာ မိဖုရားေခါင္ႀကီးက “မင္းႀကီး ကိုယ္ေတာ္ေတြကို ဘာလို႔ ဖ်က္ဆီးေနတာလဲ ေရႊ၀ါေရာင္သကၤန္းႏွင့္ ေရႊေရာင္လႊမ္းေနမွ သာသနာဟာ က်က္သေရရွိတာ မဟုတ္လား”ဟုေမးေလွ်ာက္ပါသည္။ မင္းတုန္းမင္ႀကီးက “ဆန္ဖ်ားသာ ေရြ႕တာပါကြာ၊ ဆန္ရင္းမေရြ႕ပါဘူး”ဟု မိန္႔ၾကားပါသည္။ဆန္ေကာျဖင့္ ဆန္ျပာသည့္အခါ ဆန္၏အဖ်ားပိုင္းကသာ လြင့္စင္ေရြ႕လွ်ားသြားၾကသည္ကို ရည္ရြယ္ရင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူထြက္ဖို႔ေရာက္လာေသာ ရဟန္းအမ်ားစုမွာလည္း ရဟန္္းေကာင္းမ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ။ သာသနာ့အညစ္အေၾကးမ်ား၊ အေပၚယံအေရၿခံဳမ်ားသာ ျဖစ္ေနေၾကာင္းသိရပါသည္။
၂၀၁၆ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ မဟာဝီရ မဂၢဇင္း
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
Share: