(၁)
ဗုဒၶဘာသာသည္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔စြာ သာသနာျပဳေနေသာ ဘာသာတရားျဖစ္သည္။ ေမတၱာတရားေရွ႕ ထား၍ သာသနာျပဳသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ား ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေဆာင္ရြက္မိလွ်င္ မလုပ္သင့္ဟုယူဆေျပာဆိုၾကသည္။
အမွန္မွာ မည္သည့္လုပ္ငန္းမဆို ႏုသင့္က ႏုရၿပီး ၾကမ္းသင့္က ၾကမ္းရမည္သာ။ သို႔မွသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္မည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာမကြယ္ေပ်ာက္ ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္
ရြက္ရာ၌ အႏုနည္းကိုသာ အသံုးျပဳသင့္ေသာ္လည္း လိုအပ္လာလွ်င္ ၾကမ္းသင့္က ၾကမ္းရမည္သာ။
ရြက္ရာ၌ အႏုနည္းကိုသာ အသံုးျပဳသင့္ေသာ္လည္း လိုအပ္လာလွ်င္ ၾကမ္းသင့္က ၾကမ္းရမည္သာ။
(၂)
ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အထူးကိုယ္စားလွယ္ မစၥယန္ဟီးလီသည္ ျမန္မာ
တစ္ႏိုင္ငံလံုးက လံုးဝလက္မခံ ေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာအသံုးအႏႈန္းကို ျမန္မာႏိုင္
ငံေရာက္စဥ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုဟူေသာ စိတ္ထား ျဖင့္ ထပ္တလဲလဲ သံုးစြဲသည္။ မြတ္ဆလင္ကုလားမ်ားသည္ မြတ္ဆလင္ႏိုင္ငံေပါင္း ၅၇-ႏိုင္ငံမွ ေထာက္ပံ့ ေၾကးမ်ားယူ၍ အေမရိကန္သမၼတ အိုးဘားမားကဲ့သုိ႔ေသာ ကမၻာေက်ာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ အစည္းစေသာ ကမၻာေက်ာ္အဖြဲ႕အစည္းႀကီးမ်ားကုိ ေဒၚလာေငြေၾကးမ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္၍ အပိုင္သိမ္းသြင္း ထားၾကသည္။
ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အထူးကိုယ္စားလွယ္ မစၥယန္ဟီးလီသည္ ျမန္မာ
တစ္ႏိုင္ငံလံုးက လံုးဝလက္မခံ ေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာအသံုးအႏႈန္းကို ျမန္မာႏိုင္
ငံေရာက္စဥ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုဟူေသာ စိတ္ထား ျဖင့္ ထပ္တလဲလဲ သံုးစြဲသည္။ မြတ္ဆလင္ကုလားမ်ားသည္ မြတ္ဆလင္ႏိုင္ငံေပါင္း ၅၇-ႏိုင္ငံမွ ေထာက္ပံ့ ေၾကးမ်ားယူ၍ အေမရိကန္သမၼတ အိုးဘားမားကဲ့သုိ႔ေသာ ကမၻာေက်ာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕ အစည္းစေသာ ကမၻာေက်ာ္အဖြဲ႕အစည္းႀကီးမ်ားကုိ ေဒၚလာေငြေၾကးမ်ားျဖင့္ ပစ္ေပါက္၍ အပိုင္သိမ္းသြင္း ထားၾကသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ကုလားတို႔အႀကိဳက္လိုက္ ၍ ဘဂၤါလီကုလားမ်ားကို ႐ိုဟင္ဂ်ာဟု ဝါဒျဖန္႔သံုးစြဲၾကသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ယခင္ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦး သိန္းစိန္၊ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး
ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝဏၰေမာင္လြင္စေသာ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မ်ား သည္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအစည္းအေဝးႀကီး၌ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးမရွိေၾကာင္း အတိအလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ အမွန္မွာ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဟူသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မည္သည့္အခါတြင္မွမရွိခဲ့၊ ကုလားမ်ားက ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ႐ိုဟင္ဂ်ာျပည္နယ္
အျဖစ္ ေတာင္းဆိုရန္ ႀကိဳးစားသည့္အေနျဖင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလိမ္တစ္မ်ိဳးကို တီထြင္၍ ေခၚခဲ့ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝဏၰေမာင္လြင္စေသာ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မ်ား သည္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအစည္းအေဝးႀကီး၌ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးမရွိေၾကာင္း အတိအလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ အမွန္မွာ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဟူသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မည္သည့္အခါတြင္မွမရွိခဲ့၊ ကုလားမ်ားက ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ႐ိုဟင္ဂ်ာျပည္နယ္
အျဖစ္ ေတာင္းဆိုရန္ ႀကိဳးစားသည့္အေနျဖင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလိမ္တစ္မ်ိဳးကို တီထြင္၍ ေခၚခဲ့ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သူတို႔သည္လည္း ျမန္မာျပည္ဖြား တိုင္းရင္းသားမ်ားမဟုတ္ၾက။ အမွန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အဂၤလိပ္မ်ား အုပ္စိုးစဥ္က လယ္ကူလီလုပ္ရန္ ေခၚခဲ့ၾကေသာ ဘဂၤါလီကုလားမ်ားသာျဖစ္သည္။ က်ယ္ဝန္း၍ ဆန္စပါးေပါလွေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေနထိုင္ခြင့္ရရန္ ႀကိဳးပမ္းခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာတိုင္းရင္းသားအားလံုးတို႔သည္ သူတို႔ကို လယ္ကူလီ
လုပ္ရန္ ဝင္ေရာက္လာၾကေသာ တိုင္းတစ္ပါးသား ကုလားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားအားလံုးတို႔က ႐ိုဟင္ဂ်ာဟူသည္ လူမ်ိဳးလိမ္တစ္မ်ိဳးသာျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေခြးတိုးေပါက္မွ ခိုးဝင္လာေသာ သူခိုး
လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ ေၾကာင္းလည္း သိၾကသည္။
လုပ္ရန္ ဝင္ေရာက္လာၾကေသာ တိုင္းတစ္ပါးသား ကုလားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားအားလံုးတို႔က ႐ိုဟင္ဂ်ာဟူသည္ လူမ်ိဳးလိမ္တစ္မ်ိဳးသာျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေခြးတိုးေပါက္မွ ခိုးဝင္လာေသာ သူခိုး
လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ ေၾကာင္းလည္း သိၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားတို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးတိုင္း၌ ႐ိုဟင္ ဂ်ာလူမ်ိဳးလိမ္မရွိဟု ဝိုင္းဝန္းကန္႔ကြက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္မွာ ကမၻာေက်ာ္သည္အထိ က်ယ္ျပန္႔သြားသည္။
(၃)
ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုးက ကန္႔ကြက္ထားေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးလိမ္ကို မစၥယန္ဟီးလီက ႐ိုဟင္ဂ်ာဟု လူသိရွင္ၾကား ေခၚေဝၚသံုးစြဲျခင္းသည္
ျမန္မာတစ္မ်ိဳးလံုးကို ေျဗာင္က်က် ေစာ္ကားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုးက ကန္႔ကြက္ထားေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးလိမ္ကို မစၥယန္ဟီးလီက ႐ိုဟင္ဂ်ာဟု လူသိရွင္ၾကား ေခၚေဝၚသံုးစြဲျခင္းသည္
ျမန္မာတစ္မ်ိဳးလံုးကို ေျဗာင္က်က် ေစာ္ကားလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢတာဝန္မွ ဘက္မလိုက္ဘဲ တည့္တည့္မတ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ တာဝန္ရွိေသာ္လည္း မစၥယန္ ဟီးလီက ျမန္မာမ်ားမႀကိဳက္ေသာ လူမ်ိဳးလိမ္ကို ႐ိုဟင္ဂ်ာဟု သံုးစြဲလိုက္ျခင္းသည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ား ကို ေျဗာင္က်က် ေစာ္
ကားျခင္းျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြတို႔ ဝတၱရားပ်က္ျပားျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
ကားျခင္းျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြတို႔ ဝတၱရားပ်က္ျပားျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူက မစၥယန္ဟီးလီအား ဖာသည္ႏွင့္ႏိႈင္းကာ ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ဆဲဆိုခဲ့ သည္။ မိမိအျမင္မွာ ဆဲေရး႐ံုျဖင့္ မလံုေလာက္ေသး။ ဤထက္ ျပင္းထန္ေသာ တံု႔ျပန္မႈမ်ိဳး လုပ္သင့္သည္ဟုယူ
ဆသည္။ သို႔မွသာ မိမိတို႔လူမ်ိဳးအေပၚ မေစာ္ကားရဲေတာ့ဘဲ ေနာင္
ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ဆသည္။ သို႔မွသာ မိမိတို႔လူမ်ိဳးအေပၚ မေစာ္ကားရဲေတာ့ဘဲ ေနာင္
ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
(၄)
ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈကို ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႕က အျပစ္ျမင္ၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအေနျဖင့္ မဆဲေရးသင့္ဟုလည္း ေဝဖန္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ကို နားမလည္သျဖင့္ လူထြက္သင့္သည္ ဟု ေျပာသည္အထိ အယူအဆလြဲမွားၾကသည္။ အမွန္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား လူထြက္ေလာက္
သည္အထိ ႀကီးမားေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွာ ပါရာဇိက ၄-ပါး သာရွိသည္။
ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈကို ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႕က အျပစ္ျမင္ၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအေနျဖင့္ မဆဲေရးသင့္ဟုလည္း ေဝဖန္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ကို နားမလည္သျဖင့္ လူထြက္သင့္သည္ ဟု ေျပာသည္အထိ အယူအဆလြဲမွားၾကသည္။ အမွန္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား လူထြက္ေလာက္
သည္အထိ ႀကီးမားေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွာ ပါရာဇိက ၄-ပါး သာရွိသည္။
ဆဲေရး႐ံုျဖင့္ ပါရာဇိကမက်၍ လူထြက္စရာမလို၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆဲေရးမႈ
သည္ၾသမသဝါဒသိကၡာပုဒ္အရပါစိတ္အာပတ္သာသင့္သည္။ ေဒသနာၾကားလိုက္
လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းေျပေပ်ာက္သည့္ အမႈမ်ိဳးျဖစ္သည္။
သည္ၾသမသဝါဒသိကၡာပုဒ္အရပါစိတ္အာပတ္သာသင့္သည္။ ေဒသနာၾကားလိုက္
လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းေျပေပ်ာက္သည့္ အမႈမ်ိဳးျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နည္းပါးေသာ လူအခ်ိဳ႔က သကၤန္းဝတ္ႏွင့္ မေနသင့္ေၾကာင္း၊ ေထာင္ေတာင္ခ်သင့္ေၾကာင္း တစ္ဖက္သတ္ေဝ
ဖန္ေျပာဆိုၾကသည္။
ဖန္ေျပာဆိုၾကသည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမွန္လွ်င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးကိုထိခိုက္လွ်င္ မခ်ိေအာင္နာတတ္ၾက
ရမည္။ မိမိလူမ်ိဳးအေပၚ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွိတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ မစၥယန္ဟီးလီ ႐ုိဟင္ဂ်ာဟု သံုးစြဲျခင္းသည္ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာေန ၿပီး ျမန္မာဧည့္ခံတာကို စားေနပါလ်က္ သားေရေပၚအိပ္ သားေရနားစားျခင္းျဖစ္သည္။ ဧည့္သည္က အိမ္ဦးခန္းေပၚတက္၍ ေသးေပါက္ေခ်းယိုလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ေစာ္ကားျခင္းျဖစ္၍ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္းက ၿငိမ္မေနဘဲ လက္တံု႔ျပန္ရမည္သာ။
ရမည္။ မိမိလူမ်ိဳးအေပၚ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွိတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ မစၥယန္ဟီးလီ ႐ုိဟင္ဂ်ာဟု သံုးစြဲျခင္းသည္ ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာေန ၿပီး ျမန္မာဧည့္ခံတာကို စားေနပါလ်က္ သားေရေပၚအိပ္ သားေရနားစားျခင္းျဖစ္သည္။ ဧည့္သည္က အိမ္ဦးခန္းေပၚတက္၍ ေသးေပါက္ေခ်းယိုလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ေစာ္ကားျခင္းျဖစ္၍ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္းက ၿငိမ္မေနဘဲ လက္တံု႔ျပန္ရမည္သာ။
ဤသို႔မဟုတ္ဘဲ သည္းခံ ေနလွ်င္ ထပ္၍ထပ္၍ ေစာ္ကားခံေန
ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဝီရသူသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး
လြန္း၍ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဆဲျခင္းျဖစ္သည္။
လြန္း၍ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဆဲျခင္းျဖစ္သည္။
(၅)
ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈကို ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႔က ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္
မညီဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္ မ်ား မလုပ္သင့္ဟုလည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေဝဖန္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားကလည္း အေရးယူသင့္လ်က္ မယူဘူးေျပာဆိုၾကသည္။ ဦးဝီရသူ၏ လုပ္ရပ္သည္ ဝိနည္းပိဋကတ္ႏွင့္ ညီသကဲ့သို႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈကို ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႔က ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္
မညီဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္ မ်ား မလုပ္သင့္ဟုလည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေဝဖန္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားကလည္း အေရးယူသင့္လ်က္ မယူဘူးေျပာဆိုၾကသည္။ ဦးဝီရသူ၏ လုပ္ရပ္သည္ ဝိနည္းပိဋကတ္ႏွင့္ ညီသကဲ့သို႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အထြတ္အျမတ္ထားေသာ ဘုရား ရွင္ေသာ္မွ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေျပာရမည့္ေနရာတြင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေျပာခဲ့ရဖူးသည္။
ေနရာတိုင္း၌ အႏုအရြ သမုဒယမ်ားသံုးလြန္း၍ မျဖစ္၊ ၾကမ္းသင့္ေသာေနရာ၌ ၾကမ္းရမည္သာ။
ေနရာတိုင္း၌ အႏုအရြ သမုဒယမ်ားသံုးလြန္း၍ မျဖစ္၊ ၾကမ္းသင့္ေသာေနရာ၌ ၾကမ္းရမည္သာ။
(၆)
ဘုရားရွင္သည္ ေကာသမၺီျပည္သို႔ ခရီးၾ<ြကရာ၌ လမ္းခုလတ္တြင္ မာဝ႑ီပုဏၰားႀကီး ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ ေတြ႕ဆံုသည္။ ပုေဏၰးမႀကီးက ဘုရားရွင္ကို ကိေလသာကုန္ခန္းၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးမွန္းသိ၍ ဘာမွ်မေျပာ ေသာ္လည္း ပုဏၰားႀကီးမွာမူ ဘုရားမွန္းမသိသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ေရအဆင္း တင့္တယ္လွပျခင္းကို သေဘာက်၍ သူ႔သမီးမာဂ႑ီကို ဘုရားႏွင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပးလိုသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ေကာသမၺီျပည္သို႔ ခရီးၾ<ြကရာ၌ လမ္းခုလတ္တြင္ မာဝ႑ီပုဏၰားႀကီး ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ ေတြ႕ဆံုသည္။ ပုေဏၰးမႀကီးက ဘုရားရွင္ကို ကိေလသာကုန္ခန္းၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးမွန္းသိ၍ ဘာမွ်မေျပာ ေသာ္လည္း ပုဏၰားႀကီးမွာမူ ဘုရားမွန္းမသိသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ရုပ္ေရအဆင္း တင့္တယ္လွပျခင္းကို သေဘာက်၍ သူ႔သမီးမာဂ႑ီကို ဘုရားႏွင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပးလိုသည္။
မာဂ႑ီသတုိ႔သမီးသည္ လူမက နတ္တမွ်လွပသူျဖစ္၍ မင္းႀကိဳက္စိုးႀကိဳက္ ကာလသားႏွင့္ လားလားမွ မထိုက္ေသာ ရုပ္ရည္ပိုင္ဆိုင္ သူျဖစ္သည္။
ပုဏၰားႀကီးသည္ သမီးကိုေခၚၿပီး ဘုရားရွင္ထံသြားကာ သမီးကို လက္ထပ္ယူရန္ ေလွ်ာက္ထား ရာ ဘုရားရွင္က အို-ပုဏၰား တဏွာ-အရတီ-ရဂါဟူေသာ မာနတ္၏ သမီးေတာ္သံုးေယာက္တို႔ အဇပါလ ေညာင္ပင္ရင္း၌ ငါ့ကုိ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ငါဘုရားအလိုမရွိခဲ့၊ က်င္ငယ္၊ က်င္ႀကီး ရြံစဖြယ္အသီး
သီး တို႔ ယိုစီးျပည့္ႏွပ္ေနေသာ ဤမာဂ႑ီသူငယ္မကို ျမင္ရေသာ္လည္း လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ ဘယ္မွာရွိမည္နည္း။ ဒီသူငယ္မကို ေျခဖ်ားျဖင့္ေတာင္ ထိဖို႔ အလိုမရွိေခ်ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
သီး တို႔ ယိုစီးျပည့္ႏွပ္ေနေသာ ဤမာဂ႑ီသူငယ္မကို ျမင္ရေသာ္လည္း လိုခ်င္ေတာင့္တမႈ ဘယ္မွာရွိမည္နည္း။ ဒီသူငယ္မကို ေျခဖ်ားျဖင့္ေတာင္ ထိဖို႔ အလိုမရွိေခ်ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
ဤအခ်က္ကိုေထာက္လွ်င္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ေသာ္မွ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေျပာ
ရမည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ခပ္ၾကမ္း ၾကမ္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈသည္ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာအတြက္ ေစာင့္ထိန္း ခင္းျဖစ္၍ အျပစ္မရွိသည္သာ။
ရမည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ခပ္ၾကမ္း ၾကမ္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈသည္ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာအတြက္ ေစာင့္ထိန္း ခင္းျဖစ္၍ အျပစ္မရွိသည္သာ။
(က်မ္းကိုး - မဟာဗုဒဖၶဝင္၊ တတိယအတြဲ၊ ႏွာ - ၇၁၈)
(၇)
တစ္ခါတစ္ပါး၌ ေကသိေခၚေသာ ျမင္းဆရာႀကီးသည္ ဘုရားထံခ်ဥ္းကပ္ရာ ဘုရားရွင္က ေကသိျမင္း ဆရာႀကီး သင္ဟာ ဇမၺဴတစ္ခြင္မွာ ျမင္းေတြကို ဆံုးမတတ္သူလို႔ နာမည္ႀကီးတယ္။ ျမင္းေတြကလည္း သင့္ဆီေရာက္လွ်င္ အားလံုးလိမၼာသြားၾကတယ္။ အဲ့ဒီျမင္းေတြကို ဘယ္လိုဆံုးမပါသလဲဟု
ေမးေတာ္မူရာ ေကသိျမင္းဆရာႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္
ဟာ ျမင္းေတြကို ပထမဦးဆံုး အႏုနည္းနဲ႔ ဆံုးမပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ပါး၌ ေကသိေခၚေသာ ျမင္းဆရာႀကီးသည္ ဘုရားထံခ်ဥ္းကပ္ရာ ဘုရားရွင္က ေကသိျမင္း ဆရာႀကီး သင္ဟာ ဇမၺဴတစ္ခြင္မွာ ျမင္းေတြကို ဆံုးမတတ္သူလို႔ နာမည္ႀကီးတယ္။ ျမင္းေတြကလည္း သင့္ဆီေရာက္လွ်င္ အားလံုးလိမၼာသြားၾကတယ္။ အဲ့ဒီျမင္းေတြကို ဘယ္လိုဆံုးမပါသလဲဟု
ေမးေတာ္မူရာ ေကသိျမင္းဆရာႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္
ဟာ ျမင္းေတြကို ပထမဦးဆံုး အႏုနည္းနဲ႔ ဆံုးမပါတယ္။
မရရင္ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ဆံုးမပါတယ္။ မရရင္ အႏုနည္း၊ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ဆံုးမပါတယ္လို႔ ေလွ်ာက္ ထားသည္။ ဘုရားရွင္က အေပၚကမည္းမ်ားအတိုင္း ဆံုးမ , မရရင္ ဘယ္လိုလုပ္ပါသလဲလုိ႔ေမးရာ တပည့္ ေတာ္က ဆံုးမ, မရရင္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာေတာ့ အပ်က္မခံႏိုင္ဘူး။
အဲဒီျမင္းကို သတ္ၿပီးစားလုိက္ပါ တယ္ဟု ေလွ်ာက္သည္။
ေကသိျမင္းဆရာႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားရွင္ဟာ အမ်ိဳးေလးပါးက ရဟန္းဝတ္ လာသူေတြကို ဆံုးမရာမ၌ နာမည္ႀကီးလွပါတယ္။ တစ္ေသြးထဲ တစ္သားထဲ ျဖစ္သြားေအာင္ ဘယ္လိုဆံုးမ ပါသလဲဟု ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရားရွင္က ေကသိျမင္းဆရာႀကီး ငါဘုရားလည္း အမ်ိဳးေလးပါးကလာသူ ေတြကို ပထမဦးဆံုး အႏုနည္းနဲ႔ဆံုးမပါတယ္။
ေကသိျမင္းဆရာႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားရွင္ဟာ အမ်ိဳးေလးပါးက ရဟန္းဝတ္ လာသူေတြကို ဆံုးမရာမ၌ နာမည္ႀကီးလွပါတယ္။ တစ္ေသြးထဲ တစ္သားထဲ ျဖစ္သြားေအာင္ ဘယ္လိုဆံုးမ ပါသလဲဟု ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရားရွင္က ေကသိျမင္းဆရာႀကီး ငါဘုရားလည္း အမ်ိဳးေလးပါးကလာသူ ေတြကို ပထမဦးဆံုး အႏုနည္းနဲ႔ဆံုးမပါတယ္။
မရရင္ အႀကမ္းနည္းနဲ႔လည္း ဆံုးမပါတယ္။ မရရင္ အႏုနည္း၊ အၾကမ္း
နည္းေပါင္းၿပီး ဆံုးမပါတယ္။ မရတဲ့ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အဲဒီသူကိုသတ္ၿပီး စားလိုက္ပါတယ္ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးသည္။
နည္းေပါင္းၿပီး ဆံုးမပါတယ္။ မရတဲ့ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အဲဒီသူကိုသတ္ၿပီး စားလိုက္ပါတယ္ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးသည္။
ေကသိျမင္းဆရာႀကီးက ဘုရားရွင္ဆိုတာ သူတစ္ပါးသက္သတ္တာ မလုပ္ေကာင္းဘူးမဟုတ္လားဟု ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရားရွင္က ဘုရားရွင္တို႔ သတ္တယ္ဆိုတာ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းမဟုတ္ဘူး။ ဘာမွမေျပာ ေတာ့ဘဲ ဥေပကၡာျပဳထားလိုက္တာပါပဲဟု မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္တို႔ ဥေပကၡာအျပဳခံရသူသည္ သတ္ သည္ထက္ပင္ ပို၍ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾကရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တို႔ ဥေပကၡာမျပဳရန္ ႀကိဳးစားေနထိုင္ရ မည္သာ။ (အဂၤုတၴိရ္ပါဠိေတာ္၊ ပထမတြဲ၊ ႏွာ-၄၂၇)
(၈)
ဤေကသိသုတၱန္ကိုၾကည့္လွ်င္ ဘုရားရွင္တို႔ေသာ္မွ ၾကမ္းသင့္က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္ မွာ သိသာထင္ရွားလွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေပမႏွံ႔စပ္ဘဲ အရွင္ဝီရသူအား ရမ္းသန္း၍ မေဝဖန္သင့္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမွန္လွ်င္ လူမ်ိဳးထိက မခ်ိေအာင္ နာတတ္ၾကေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေခါင္း
ပါးမႈႏွင့္ အျမင္မက်ယ္ေသာ တစ္ဖက္ကန္း ဒီမိုကေရစီလိုခ်င္မႈမ်ားေၾကာင့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နည္းပါးေနၾကသည္မွာ ဝမ္းနည္း စရာပင္။
ဤေကသိသုတၱန္ကိုၾကည့္လွ်င္ ဘုရားရွင္တို႔ေသာ္မွ ၾကမ္းသင့္က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္ မွာ သိသာထင္ရွားလွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေပမႏွံ႔စပ္ဘဲ အရွင္ဝီရသူအား ရမ္းသန္း၍ မေဝဖန္သင့္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမွန္လွ်င္ လူမ်ိဳးထိက မခ်ိေအာင္ နာတတ္ၾကေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေခါင္း
ပါးမႈႏွင့္ အျမင္မက်ယ္ေသာ တစ္ဖက္ကန္း ဒီမိုကေရစီလိုခ်င္မႈမ်ားေၾကာင့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နည္းပါးေနၾကသည္မွာ ဝမ္းနည္း စရာပင္။
မည္သည့္ေခတ္ေရာက္ပါေစ၊ ရာထူးမည္မွ်ႀကီးပါေစ ဗုဒၶသာသနာႏွင့္
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို ခ်စ္ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို တန္ဖိုးထားေမြးျမဴရမည္သာျဖစ္
သည္။ စာေရးသူသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂-ႏွစ္ခန္႔က မႏၲေလးၿမိဳ႕ အလွဴပြဲတစ္ပြဲတြင္ အေမရိကန္ျပန္ ဒီမိုကေရစီသမားတစ္ဦးႏွင့္ ဆံုဖူးသည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို ခ်စ္ေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ားကို တန္ဖိုးထားေမြးျမဴရမည္သာျဖစ္
သည္။ စာေရးသူသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂-ႏွစ္ခန္႔က မႏၲေလးၿမိဳ႕ အလွဴပြဲတစ္ပြဲတြင္ အေမရိကန္ျပန္ ဒီမိုကေရစီသမားတစ္ဦးႏွင့္ ဆံုဖူးသည္။
ဒီပဲယင္း အေရးအခင္းျဖစ္ပြား ၿပီးေနာက္ လင္ေကာမယားပါ အေမရိ
ကန္ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကၿပီး ေခတ္စနစ္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေျခခ်ခြင့္ရသူျဖစ္သည္။ ထုိသူႏွင့္ စာေရးသူတို႔ စကားစျမည္ေျပာဆိုရင္း ဦးဝီရသူအေၾကာင္း ေရာက္သြားၿပီး ဦးဝီရသူဆဲေရးတာ ဝိနည္းႏွင့္ညီပါသလားဟု ေမးျမန္းရာ စာေရးသူက ပဋကတ္ေတာ္လာ အထက္ပါအေထာက္အထား ၂-ခုကို ေထာက္ျပၿပီး ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈသည္ အျပစ္လံုးဝမရွိဟု ျပန္ေျဖခဲ့ သည္။
ကန္ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကၿပီး ေခတ္စနစ္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ျမန္မာ
ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေျခခ်ခြင့္ရသူျဖစ္သည္။ ထုိသူႏွင့္ စာေရးသူတို႔ စကားစျမည္ေျပာဆိုရင္း ဦးဝီရသူအေၾကာင္း ေရာက္သြားၿပီး ဦးဝီရသူဆဲေရးတာ ဝိနည္းႏွင့္ညီပါသလားဟု ေမးျမန္းရာ စာေရးသူက ပဋကတ္ေတာ္လာ အထက္ပါအေထာက္အထား ၂-ခုကို ေထာက္ျပၿပီး ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးမႈသည္ အျပစ္လံုးဝမရွိဟု ျပန္ေျဖခဲ့ သည္။
ထိုအခါ ဒီမိုကေရစီသမားက ဘုရားၾကမ္းတိုင္း ဦးဝီရသူၾကမ္းရမွာ
လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ရာ စာေရး သူက ဦးဝီရသူသည္ ဘုရားသားေတာ္ျဖစ္၍ ဖခင္ေနာက္ကို လိုအပ္လွ်င္လုိက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီသမားမွာ မစၥယန္ဟီးလီဘက္က နာေနသူျဖစ္၍ အဆဲခံရသူမွာ နစ္နာလွပါသည္ ဟု ေျပာလာျပန္သည္။
လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ရာ စာေရး သူက ဦးဝီရသူသည္ ဘုရားသားေတာ္ျဖစ္၍ ဖခင္ေနာက္ကို လိုအပ္လွ်င္လုိက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီသမားမွာ မစၥယန္ဟီးလီဘက္က နာေနသူျဖစ္၍ အဆဲခံရသူမွာ နစ္နာလွပါသည္ ဟု ေျပာလာျပန္သည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ပါလွ်က္ ႏိုင္ငံျခားသူဘက္က နာတတ္ေလသည္မွာ မွား
ယြင္းေသာ ခံယူခ်က္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို႔သည္ ခံယူခ်က္မွားေနသ၍ အလုပ္
အကိုင္ပါမွားတတ္ၾကသျဖင့္မၾကာမီကြ်န္ဘဝသို႔ ျပန္ေရာက္ၾကရဦးမည္သာ။
ယြင္းေသာ ခံယူခ်က္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို႔သည္ ခံယူခ်က္မွားေနသ၍ အလုပ္
အကိုင္ပါမွားတတ္ၾကသျဖင့္မၾကာမီကြ်န္ဘဝသို႔ ျပန္ေရာက္ၾကရဦးမည္သာ။
(၉)
ျမန္မာမ်ားသည္ အေတြးအေခၚမွန္စြာျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး
ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾကသည္။ လူမ်ိဳးႏွင့္ဘာသာကို ထိပါးလာလွ်င္ ထိထိေရာက္ေရာက္ တံု႔ျပန္တတ္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္
ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ အဂၤလိပ္တို႔သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တစ္ႏိုင္ငံထဲ
တြဲထားၿပီး အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံဆိုသူက အိႏၵိယႏို္ငငံ ကာလကတၱားၿမိဳ႕၌ ႐ံုးထိုင္၍ အုပ္ခ်ဳပ္သည္။
ျမန္မာမ်ားသည္ အေတြးအေခၚမွန္စြာျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး
ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾကသည္။ လူမ်ိဳးႏွင့္ဘာသာကို ထိပါးလာလွ်င္ ထိထိေရာက္ေရာက္ တံု႔ျပန္တတ္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္
ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ အဂၤလိပ္တို႔သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တစ္ႏိုင္ငံထဲ
တြဲထားၿပီး အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံဆိုသူက အိႏၵိယႏို္ငငံ ကာလကတၱားၿမိဳ႕၌ ႐ံုးထိုင္၍ အုပ္ခ်ဳပ္သည္။
မၾကာခဏ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ လာေရာက္သည္။ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လာလွ်င္ ျမန္မာတုိ႔က ဒူးေထာက္၍ ခစားၾကရၿပီး ဘုရားဟု ထူးခဲ့ၾကရသည္။ ျမန္မာတို႔ ကြ်န္ျဖစ္၍ ဘုရားစင္ေပၚသို႔ ေမ်ာက္သတၱဝါကိုတင္ၿပီး ပူေဇာ္ထားရ သည္ႏွင့္တူသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လာလွ်င္ ျမန္မာတုိ႔က ဒူးေထာက္၍ ခစားၾကရၿပီး ဘုရားဟု ထူးခဲ့ၾကရသည္။ ျမန္မာတို႔ ကြ်န္ျဖစ္၍ ဘုရားစင္ေပၚသို႔ ေမ်ာက္သတၱဝါကိုတင္ၿပီး ပူေဇာ္ထားရ သည္ႏွင့္တူသည္။
တစ္ခါေသာ္ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လာရာ ျမန္မာတို႔က ဆိပ္ကမ္းသို႔သြား၍ တစ္ခဲနက္ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကရသည္။ ထီးျဖဴႏွစ္လက္လည္း ေဆာင္းေပးၾကရသည္။ ဆိပ္ကမ္းမွေန၍ ေရႊတိဂံုဘုရား ကုန္းေတာ္သို႔ တက္ေရာက္ရာတြင္လည္း ထီးျဖဴႏွစ္လက္မိုးေပးၾကရၿပီး ဘုရားရင္ျပင္ေပၚ၌ ဖိနပ္စီးတက္ သည္။
ထိုအခါ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ထက္သန္ေသာ ျမန္မာလူထုမွာ မခံမရပ္ျဖစ္ၾကရၿပီး ဖိနပ္ခင္ေမာင္ဆိုသူက ဓားျဖင့္တက္ခုတ္ရာ ဓားႏွစ္ခ်က္ထိၿပီး
ႏွာေခါင္းပါျပတ္သြားသည္။
ႏွာေခါင္းပါျပတ္သြားသည္။
ထိုအေၾကာင္းကို ၾကားသိရေသာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက ထီးျဖဴႏွစ္လက္မိုးလို႔သာ ဓားႏွစ္ခ်က္ပဲထိတာ၊ တကယ္လို႔ ထီးျဖဴေလး
လက္ဆိုရင္ ေတာ့ ဓားေလးခ်က္ေတာင္ထိမွာပဲဟု အဓိပၸာယ္ပါေသာ
ေတးထပ္ႀကီးတစ္ပုဒ္ကို စပ္ဆိုၿပီး သတင္းစာထဲ ထည့္လိုက္ရာ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ ဓားခုတ္ခံရေသာသတင္းမွာ ဟုိးဟုိးေက်ာ္သြားၿပီး အဂၤလိပ္မ်ားအရွက္ကြဲခဲ့ ရသည္။
လက္ဆိုရင္ ေတာ့ ဓားေလးခ်က္ေတာင္ထိမွာပဲဟု အဓိပၸာယ္ပါေသာ
ေတးထပ္ႀကီးတစ္ပုဒ္ကို စပ္ဆိုၿပီး သတင္းစာထဲ ထည့္လိုက္ရာ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ ဓားခုတ္ခံရေသာသတင္းမွာ ဟုိးဟုိးေက်ာ္သြားၿပီး အဂၤလိပ္မ်ားအရွက္ကြဲခဲ့ ရသည္။
ထိုအခ်ိန္၌ လူတို႔စိတ္အဝင္စားဆံုး သတင္းအျဖစ္ ေျပာစမွတ္ျပဳၾကသည္။ အဂၤလိပ္အစိုးရသည္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအား ဤကဲ့သို႔ေသာ ေတးထပ္မ်ားမေရးႏွင့္ ေရးလွ်င္ အေရးယူမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သတိေပးခဲ့ရေလသည္။
ဤျဖစ္ရပ္ကိုၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ ကို ထိပါးလာလွ်င္ ေခါင္းငံု႔မခံတတ္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိသာလွသည္။ မစၥယန္ဟီးလီက ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ကို ေစာ္ကားရာ၌ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုင္းက သူ႔ကို ခုတ္ၾကထစ္ၾကရန္ႏွင့္ ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္သဲၾကရန္ တာဝန္ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီကို အငမ္းမရလိုခ်င္ေနၿပီး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေခါင္းပါးၾကသျဖင့္ မစၥယန္ဟီးလီကိုဆဲရန္ လစ္ဟာသြားသည္။
ဤဟာကြက္ကို ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက အနစ္နာခံ၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္
သည္။ သူတကာတို႔ မလုပ္ဝံ့ရဲေသာ လုပ္ရပ္ကို လုပ္ျခင္းျဖစ္၍ သမိုင္းဝင္လုပ္
ရပ္လည္းျဖစ္သည္။
သည္။ သူတကာတို႔ မလုပ္ဝံ့ရဲေသာ လုပ္ရပ္ကို လုပ္ျခင္းျဖစ္၍ သမိုင္းဝင္လုပ္
ရပ္လည္းျဖစ္သည္။
(၁ဝ)
ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရာခါနီး၌ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ျမန္မာမ်ား ဟာ တရုတ္၊ ကုလားတို႔ထက္ ပို၍ ႀကိဳးစားၾကမွာသာ တရုတ္၊ ကုလားတို႔ေျခတစ္လွမ္းလွမ္းရင္ ျမန္မာတို႔က ဆယ္လွမ္းလွမ္းမွသာ ႀကီးပြားႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆယ္လွမ္းမလွမ္းလွ်င္ ဖာႏိုင္ငံျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မိန္႔ခြန္းေခြၽဘူး သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရာခါနီး၌ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ျမန္မာမ်ား ဟာ တရုတ္၊ ကုလားတို႔ထက္ ပို၍ ႀကိဳးစားၾကမွာသာ တရုတ္၊ ကုလားတို႔ေျခတစ္လွမ္းလွမ္းရင္ ျမန္မာတို႔က ဆယ္လွမ္းလွမ္းမွသာ ႀကီးပြားႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆယ္လွမ္းမလွမ္းလွ်င္ ဖာႏိုင္ငံျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မိန္႔ခြန္းေခြၽဘူး သည္။
ဤမိန္႔ခြန္းကို သာမန္ၾကည့္လွ်င္ ႐ိုင္းစိုင္းသည္ဟု ယူဆႏိုင္ေသာ္
လည္း ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားက ဆင္းရဲတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ရန္ တြန္းအားေပးေသာ မိန္႔ခြန္းျဖစ္၍ ၾကမ္းတမ္းရိုင္းစိုင္းသည္ဟု ဘယ္သူကမွ် မယူဆၾက။
လည္း ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားက ဆင္းရဲတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ရန္ တြန္းအားေပးေသာ မိန္႔ခြန္းျဖစ္၍ ၾကမ္းတမ္းရိုင္းစိုင္းသည္ဟု ဘယ္သူကမွ် မယူဆၾက။
ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ႏိုင္ငံ တိုးတက္ေစလိုေသာ ေစတနာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌လည္း ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူက ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ဆဲေရးျခင္းမွာ သူ႔ကို ေစာ္ကားလို၍မဟုတ္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား အားလံုး လံုးဝလက္မခံေသာ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးလိမ္ကို ေဒၚလာစားကာ က်ားေသကို အသက္သြင္းသကဲ့သို႔ အသက္သြင္းေပးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အကယ္၍ မစၥယန္ဟီးလီ ႀကိဳးပမ္းခ်က္ေၾကာင့္ ဘဂၤါလီမ်ားကို ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးဟု လက္ခံလိုက္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ေခြးတိုးေပါက္မွ ခုိးဝင္ၾကေသာ ဘဂၤါလီကုလားမ်ား လယ္ကူညီလုပ္ရန္ ေရာက္လာၾကေသာ ကုလားမ်ားအားလံုးသည္ ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးမွတ္တမ္းဝင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကို နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဒုကၡေပးႏိုင္ၾကသည္။
ထို႔အျပင္ ေဆာ္ဒီအာေရဗ်၊ ကူဝိတ္-စေသာႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ မွ သြားေရာက္ၾကေသာ ကုလားဆိုးမ်ားကိုလည္း ရိုဟင္ဂ်ာတံဆိပ္ကပ္
၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ဇြတ္သြင္း ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာကို နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဝါးမ်ိဳရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကေသာ ကုလားဆိုးမားရန္မွ ကာကြယ္ရန္ မစၥယန္ဟီးလီကို ႏႈတ္ပိတ္သြားဖို႔ ဆဲေရးျခင္းျဖစ္သည္။
၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႔ ဇြတ္သြင္း ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာကို နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဝါးမ်ိဳရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကေသာ ကုလားဆိုးမားရန္မွ ကာကြယ္ရန္ မစၥယန္ဟီးလီကို ႏႈတ္ပိတ္သြားဖို႔ ဆဲေရးျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဝီရသူ၏ ဆဲေရးျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား မကြယ္ေပ်ာက္ေစရန္ မိမိတတ္ေသာပညာျဖင့္ အမုန္းခံကာကြယ္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဦးဝီရသူဆဲေရးတာ အျပစ္မရွိဟု ဆိုခ်င္သည္။
ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ဝါးမ်ိဳမခံရေစရန္ တတ္စြမ္းသည့္ဘက္က ႀကိဳးစားေနၾက ေသာ ဦးဝီရသူမ်ားစြာ ေပၚေပါက္ပါေစဟု ဆုေတာင္းမိေပသည္။
အရွင္စႏၵေဇာတိ
(ပါဠိပါရဂူ၊ ပိဋကတ္တစ္ပံုေဆာင္)
မဟာ၀ီရ ရသစံုမဂၢဇင္း အမွတ္ (၁၉)
(ပါဠိပါရဂူ၊ ပိဋကတ္တစ္ပံုေဆာင္)
မဟာ၀ီရ ရသစံုမဂၢဇင္း အမွတ္ (၁၉)
''မဘသ(ဗဟို)Online Media''