"ဦးဝီရသူ (သို႔) ေခတ္ဆိုးမွာလည္း ျပည္သူအက်ိဳးသည္ပိုးသူ" ဓမၼဝီရ ေဒါက္တာေတဇနိယ

ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူသည္ ဒီမိုကေရစီအသြင္ေျပာင္းကာလ ေခတ္ေကာင္းသည့္အခါမွ ေပၚပင္ထၿပီး အမ်ိဳးသားေရး လုပ္ေဆာင္ေနသူဟု ထင္သူမ်ားရွိသကဲ့သို႕ ႀကံခိုင္ေရး လက္ကိုင္ဒုတ္ျဖစ္သည္။ စစ္တပ္က အာဏာျပန္သိမ္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသူျဖစ္သည္ဟု ျမင္သူမ်ားလည္းရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ ထင္ျမင္သူမ်ားသည္ ေလ့လာျခင္းမရွိ ဆန္းစစ္ေ၀ဘန္ျခင္း နတၱိျဖစ္ေနသူမ်ားႏွင့္ အပုတ္ဉာဏ္ျဖင့္ မဟုတ္ႀကံသူမ်ား၏ မုသာ၀ါဒလိႈင္းဂယက္၌ ေမ်ာပါလိႈင္းပိ မိႈင္းမိေနသူမ်ားသာျဖစ္၏။
ဦး၀ီရသူသည္ ေခတ္ေကာင္းမွ သူရဲေကာင္းထလုပ္သူ ဟုတ္၏ မဟုတ္၏၊ စစ္အာဏာရွင္ကို ျပန္လည္အသက္သြင္း လိုသူျဖစ္ႏိုင္၏ မျဖစ္ႏိုင္၏ ဆိုသည္ကို ဆရာေတာ္၏သမိုင္း ဆရာေတာ္၏မွတ္တိုင္မ်ားကို ေလ့လာၾကည္႔က သိႏိုင္ၾကပါသည္။
ဦး၀ီရသူသည္ ယခုလိုပြင့္လင္းျမင္သာ ဒီမိုကေရစီကာလမွ အမ်ိဳးသာေရးကို လုပ္ေဆာင္ေနသူမဟုတ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ၀န္းရံ NLDကိုေထာက္ခံခဲ့ မဟုတ္။ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ စစ္ဖိနပ္ေအာက္က ေခတ္ဆိုး ေခတ္ပ်က္ႀကီးကတည္းက အမ်ိဳးသားေရးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ သူျဖစ္သည္။ စစ္အာရွင္ကိုေတာ္လွန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ၀န္ရံ၍ NLDကို ေထာက္ခံခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
စစ္အာဏာရွင္ကာလမ်ား၌ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ား၌ “ အစိုးရစစ္ေခါင္းေဆာင္တို႔၏ ေလာဘ၊အတၱႀကီးမားမွဳ၊ ျပည္သူအေပၚ ေမတၱာ၊ကရုဏာကင္းမဲ့မွဳမ်ားႏွင့္ တိုင္းျပည္ကိုေရာင္းစား ငါေကာင္းစားေရးဘဲ လုပ္ေနသည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ တိုင္းျပည္သည္ ဆင္းရဲမြဲေတေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး ၊ဘာသာ သာသနာျပန္လည္ ထြန္းလင္းေတာက္ပ သာယာ၀ေျပာလာေစရန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို အားေပး ေထာက္ခံ ၀န္ရံဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္းကို စစ္အာဏာရွင္ေခတ္မွာေထာင္မေၾကာက္ တန္းမေၾကာက္ ရဲရဲေသာက္တဲ့ မေၾကာက္တရားကို အက်ိဳးမ်ားဖို႔ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
တရားပြဲမ်ား၌လည္း စစ္အစိုးရ အရာရွိမ်ား အမ်ိဳးဘာသာ၊သာသနာကိုသစၥာေဖာက္၍ မူဆလင္ကုလားမ်ားထံမွ လာဘ္စားကာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ ကုလားအလိုက် အႏိုင္က်င့္ေနေၾကာင္းကို အတိအလင္းေဟာၾကားခဲ့သူျဖစ္၏။
စစ္အစိုးရ စစ္အာဏာရွင္ စစ္ဘုရင္မ်ားကို အတိအလင္း ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း ေတာ္လွန္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္သည္ NLD ပါတီအား ယခင္စစ္ အစိုးရကို ေတာ္လွန္ခဲ့သလို ေတာ္လွန္ေနျခင္းမဟုတ္ အခ်ိန္မီအသိ၀င္ သတိႏွင့္ဆင္ျခင္ ကာ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳး ဘာသာသာသနာအတြက္ အားကိုး ထိုက္သည့္ပါတီ၊ယံုၾကည္ရသည္အစိုးရျဖစ္ေစဖို႔ ေထာက္ျပ ေနျခင္းသာျဖစ္၏။
ထို႔သို႔ ေထာက္ျပလမ္းညႊန္ျခင္းသည္ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့သည့္ “မေကာင္းျ မစ္တား၊ေကာင္းရာညႊန္လစ္၊အသစ္ေဟာၾကဴး၊နာဖူးထပ္မံ၊နတ္ထံတင္ရာ၊ေမတၱာလည္းျပဳ ရဟန္းမႈ ေျခာက္ခုလြန္ေသျခာ”ဆိုသည့္ ရဟန္း၀တၱရား (၆)ပါးႏွင့္အညီျဖစ္သျဖင့္ ဘုရားအလိုေတာ္က် ျဖစ္ပါသည္။ သံဃာေတာ္ တို့သည္ မိမိတို႔၏ ဒကာ၊ဒကာမ်ား ပစၥဳပၸန္၊သံသရာ အက်ိဳးမဲ့ေစမည့္နည္းမွား၊ လမ္းမွားမ်ားလုပ္ေဆာင္ေနပါက တားျမစ္ေပးရမည့္တာ၀န္ရွိသည္။ 
တားျမစ္ယံုမွ်မကေပ ေကာင္းရာညႊန္လစ္ဆိုသည့္ အတိုင္း လမ္းမွန္ နည္းမွန္ ကို ညႊန္းျပေပးရမည္ သာျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ားကို စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ဆိုးကာလ (၁၉၉၇) ခုႏွစ္ကတည္း က ေဟာၾကားေနၿပီျဖစ္၏။ ထိုစဥ္ကဆရာေတာ္သည္ ဘာသာသာသနာ ကာကြယ္ေရးအတြက္ မူဆလင္မ်ား၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ ကမၻာႏွင့္ ျမန္မာ့၌ ျဖစ္ပ်က္ေန သည့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ မီးေမာင္းထိုး ကာေဟာျပေပးသကဲ့သို႔ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးေကာင္းစားေရးအတြက္လည္း စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးတရားမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းေဟာၾကားခဲ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူ၏ တရားပြဲမ်ားကို စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ပိတ္ပင္မွဳမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေပၚက တရားပြဲတပြဲဆိုလွ်င္ တရားပြဲမစခင္ေလး၌ တရားပြဲပလႅင္ႏွင့္ မ႑ပ္မ်ားကို စစ္တပ္မွလာေရာက္ ဖ်က္ဆီးသျဖင့္ စစ္တပ္ႏွင့္သံဃာ ထိပ္တိုက္ေ တြ႔ၿပီး ပဋိပကၡပင္ျဖစ္ပြားခဲ့ သည္။
နယ္တရားပြဲမ်ားတြင္လည္း တယက၊ခယက မ်ားမွ အာဏာႏွင့္ၿခိမ္း ေျခာ က္၍ ဆရာေတာ္ကို တရားမေဟာရန္ တားျမစ္ၾက၏။ 
ထိုအခါဆရာေတာ္က “တရားကေတာ့ ေဟာျဖစ္ေအာင္ေဟာမည္၊ ဖမ္းမ ယ္ဆိုရင္ ပလႅင္ေဘးမွာကားရပ္ထားပါ တရားပြဲၿပီးလွ်င္ျပီးခ်င္း က်င္ငယ္မစြန္႔ ဘဲ လိုက္ခဲ့မယ္ဟု” တုန္႔ျပန္ေျပာဆို၍ ရဲရဲေသာက္ မေၾကာက္တရား၊ အမ်ိဳး သား ေရးတရား၊ဒီမိုကေရစီတရားေဟာၾကားခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။

ထို႔သို႔ေဟာၾကားမွႈေၾကာင့္ပင္ ၂၀၀၃ခုႏွစ္၌ စစ္အာဏာရွင္ စစ္ဘုရင္တို႔၏ မတရားဖမ္းဆီးျခင္းကိုခံရ၍ ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မျဖစ္သည့္ ၅(ည)အပါအ၀င္ ပုဒ္မ(ခ၅)ခုျဖင့္ ျပစ္ဒဏ္(၂၅)ႏွစ္ေပးခံရျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔သို႔ ဖမ္းဆီးေထာ င္ခ်ခံျခင္းမွာ အမ်ိဳးသားေရးတရားမ်ားေဟာၾကား လုပ္ေဆာင္မွဳထက္ စစ္အာဏာရွင္ေတာ္လွန္ေရး ဒီမိုကေရစီ တရားမ်ား ကို ေဟာၾကားျခင္းေ ၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဦး၀ီရသူသည္ စစ္အစိုးရလက္ထက္၌ အမ်ိဳးသားေရးတရား၊ ဒီမိုကေရ စီတရားမ်ား ေဟာၾကားလုပ္ေ ဆာင္ေနရံုမွ်မက ကုလားႏွင့္ အာဏာရွ င္ေပါင္း၍ ျပည္သူမ်ားအား အႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားေနမွဳသည့္ အမွဳေပါင္းမ်ားစြာ တို႔ကိုလည္း ကူညီေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။ “ဘ၀အလင္းေရာင္စာၾကည့္တို က္”စသည္တို႕ ကို ဖြင့္လွစ္ၿပီး ေခတ္ဆိုးမွာ အသိတိုးေအာင္လုပ္ေ ဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကိုထိပါးသည့္ မည့္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း၊ မည္သည့္ပုဂၢိဳ လ္ကိုမဆို မေထာက္ခံဘဲတြန္းလွန္၍ သာသ နာႏွင့္ ျပည္သူဘက္၌သာ ထာ၀ရ၀န္ရံ၍ေန၏။ 
မည္သည္ပါတီ၊မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္း မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္အတြက္မွမ ဟုတ္ ျပည္သူအတြက္သာ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည့္။

ဆရာေတာ္သည္ စစ္အစိုးရလက္ထက္ကလည္း ျပည္သူကို ဒုကၡေပးသည့္အ တြက္ စစ္အစိုးရကို ေတာ္လွန္ခဲ့၏။ ႀကံခိုင္ေရးအစိုးရက ျပည္သူကို အေလးမထားသည့္အခါ၌လည္း ႀကံခိုင္ေရးအစိုးရကို ေ၀ဘန္ခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ျပည္သူအက်ိဳး ဘာသာ၊သာသနာအက်ိဳးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါက NLDကိုလည္း ေထာက္ျပမည္သာျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္၏စိတ္သႏၱန္၌မူ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ ပါတီႏိုင္ငံေရး၊အာဏာႏိုင္ငံေ ရး ထိုင္ခံုႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးမရွိေပ။ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးေကာင္းစားေရးသာ ေရွ႔ရႈသ ည့္ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံသာရွိသည္။
ပါတီႏိုင္ငံေရးသည္ အာဏာရေရး၊ရာထူးရေရးသည္ ပဓာနျဖစ္၏ တိုင္းျပ ည္သာယယာေရးသည္ သာမညသာျဖစ္၏။ ကိုယ့္ေနရာမရလွ်င္ ကိုယ့္ပါတီ အာဏာမရလွ်င္ တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးျဖစ္ေသာ္လည္း တိုင္းျပည္အ တြက္မၾကည့္ဘဲ ဖ်က္ဆီးမွဳမ်ားျပဳလုပ္တ တ္သည္။
အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးသည္ အာဏာမရ ေနရာမရေသာ္လည္း တိုင္းျပည္အ က်ိဳးရွိပါက မည္သူႏွင့္မဆို လက္တြဲေဆာင္ရြက္ႏိုင္၏။ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေ ရးသည္ ငါေကာင္းစာေရးမပါ ေပးဆပ္မႈသာပါ၏။ အနစ္နာခံမႈသာရွိ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ဆရာေတာ္က “ပါတီဆိုတာယာယီပါ။ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးသည္သာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကိုယ္လူမ်ိဳးအတြက္ မည့္သည့္အခါမွ မက်ရံႈးသည့္ ထာ၀ရႏိုင္ငံေရး သန့္စင္ေသာႏိုင္ငံေရး မြန္ျမတ္ေသာႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ” မိန္႔ၾကားျခင္းျဖစ္သည္။
"ဓမၼ၀ီရ ေဒါက္တာေတဇနိယ"
(ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္၊ အမွတ္-၁၁၄-)


Share: