
ဤစာမူသည္ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီဆရာေတာ္ အရွင္ဝီရသူ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္မွာေနရစဥ္ ေထာင္ဝင္စာ လာေတြ႕ေသာ တပည့္ေလး အရွင္သုမဂၤလထံေရးပုိ႔ေသာစာမူျဖစ္ပါသည္။ အပတ္စဥ္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။
အယ္ဒီတာအဖြဲ႕
ဖုိးတြမ္တီးကိုယ္ေတာ္ေလး
မစုိးရိမ္တုိက္သစ္မွ ေနာက္တစ္ပါး ေရာက္လာေသးတယ္။ ဘာဏကေက်ာင္းထြက္...တဲ့။ သူကေတာ့ တုိက္ထဲမွာ မေနေတာ့ေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာျပပါတယ္။ ႐ြာကအလည္လာခဲ့တယ္။ ႐ြာျပန္ကာနီး လက္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ ႐ြာျပန္လက္ေဆာင္သြားဝယ္တယ္။ ပစၥည္းမႀကဳိက္လုိ႔ ျပန္လဲတယ္။ ဆုိင္ကလက္မခံလုိ႔ ဆုိင္႐ွင္ကုိ ဘိနပ္နဲ႔ ပါး႐ုိက္ပစ္လုိက္တယ္။
ဆုိင္႐ွင္ကတုိင္လုိ႔ သံဃာေတြ ခ်က္ခ်င္းၾကြလာၿပီး ဖမ္းတယ္။ ဒါက သူ႔အေျပာေပါ့ေနာ္။ သူလည္း သူ႔အမႈကုိ အမွန္အတုိင္း မေျပာရဲတဲ့အထဲမွာပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းကုိ တစ္မ်ဳိးေျပာ၊ သူမ်ားကုိ တစ္မ်ဳိးေျပာနဲ႔ သူလည္း မဟန္သူပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းကြယ္ရာမွာဆုိ ႀကံ႕ဖြံ႕နဲ႔ ရန္ျဖစ္ခဲ့တာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ေျပာ။ လမ္းေဘးေစ်းသည္နဲ႔ ရန္ျဖစ္ေနတုန္း သန္႔႐ွင္းေရးအဖြဲ႕နဲ႔ ပက္ပင္းတုိးလုိ႔ အဖမ္းခံရတာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ေျပာ။ စုံေနေတာ့တာပါပဲ။
အဆုတ္ေရာဂါအခံ ႐ွိတဲ့အျပင္ ရဟန္းဘဝမွ အက်ဥ္းသားဘဝသုိ႔ ျဗဳန္းစားႀကီးေရာက္လာခဲ့သူဆုိေတာ့ ဘဝခ်င္းက မုိးနဲ႔ေျမ၊ နတ္ျပည္နဲ႔ငရဲ မဟုတ္လား။ အရပ္အေမာင္းကလည္း ငါးေပေတာင္ မျပည့္ဘူး။ လူကပိန္ပိန္ ခါးကကုိင္းကုိင္း၊ မ်က္ႏွာကလည္း မ်က္တြင္းခ်ဳိင့္၊ ပိန္ခ်ဳံးေနေတာ့ လူမ်က္ႏွာနဲ႔ေတာင္ မတူေတာ့ပါဘူး။ ေမ်ာက္မ်က္ႏွာနဲ႔ေတာင္ ပုိတူေနေတာ့တယ္။ အသားအရည္ကလည္း ေျခာက္ကပ္ကပ္။ ႐ုပ္အဆင္းကလည္း ခပ္မြဲမြဲရယ္။ တကယ့္သနားစရာ ဒုကၡိတ အစစ္ေလးပါ။ စိတ္ကလည္း ပုံမွန္မ႐ွိေတာ့ေပဘူး။
ရဟန္းဘဝတုန္းကလုိ အထက္စီးနဲ႔ ဆက္ဆံရဖုိ႔ေနေနသာသာ။ ရဟန္းလုိ႔လည္း အသိအမွတ္အျပဳမခံရ၊ '၂၉၅'နဲ႔က်လာေတာ့ ပုိၿပီးအထင္ေသး ခံရတာေပါ့။ အႏွိမ္ခံဘဝ၊ အႏွိပ္ကြပ္ခံဘဝ၊ အႏွိပ္စက္ခံဘဝ၊ အခုိင္းခံဘဝ ေရာက္သြားတာကုိး။
သူ႔အတြက္က်ေတာ့ က်န္းမာေရး အေျခအေနပါ ပူရတာဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္တယ္။ သူက ေဆး႐ုံတက္ရတယ္လုိ႔ အေၾကာင္းၾကားေတာ့ ေဆး႐ုံကုိ လူလႊတ္ၿပီးစုံစမ္းရျပန္ၿပီ။ ေတာ္ၾကာ ေဆး႐ုံ မတက္ရဘူး ျဖစ္သြားျပန္ၿပီ။ ေတာ္ၾကာတစ္မ်ဳိး ခုတစ္မ်ဳိး ခဏ ခဏျဖစ္လာေတာ့ စိတ္႐ႈတ္ရတာေပါ့။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေထာင္ေဆး႐ုံမွာ႐ွိတဲ့ အသိဝန္ထမ္းေတြ၊ အသိအက်ဥ္းသားေတြကုိပဲ အေသအခ်ာ မွာထားရေတာ့တယ္။ သူ႔အတြက္ လုိအပ္တဲ့ ေဆးဝါးနဲ႔ စားစရာေတြ အျပည့္အစုံ ပုိ႔ေပးရတယ္။ သူကဂိလာနဆုိေတာ့ အလုပ္မလုပ္ရဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္းက်ထဲ ပါမလာေတာ့တာ။
သူက ပခုကၠဴနယ္ကပါ။ သူေပးတဲ့ ဖုန္းနံပါတ္ေတြ ဆက္ေပးတာပဲ။ သူ႔ႏွမတုိ႔၊ သူေယာက္ဖတုိ႔ အိမ္လည္း ဆက္သြယ္ေပးတာပဲ လုံးဝမရဘူး။
ေနာက္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔သိတဲ့ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ကုိ လႊတ္ၿပီး ဖုန္းဆက္ၿပီးေၾကာင္း၊ ႏွမကကေလး ေမြးစျဖစ္လုိ႔ မလာႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ မီးတြင္းမွထြက္ရင္ လာမည့္အေၾကာင္း၊ အေမြဆုိင္ အိမ္ဝုိင္းေရာင္းတာ သိန္း၅ဝ ရေၾကာင္း၊ သိန္းအစိတ္စီ ခြဲယူၾကမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလာေလာဆယ္ ဘုန္းဘုန္းဆီက ယူသုံးထားၿပီး သူလာႏုိင္မွ ျပန္ဆပ္ေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခုိင္းလုိက္တယ္။ ဝန္ထမ္းကလည္း ဖုန္းဆက္လာတဲ့ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ လက္ဝါးမွာ စာေတြေတးမွတ္ၿပီး တစ္ခုခ်င္း ဖတ္ျပ၊ ေျပာျပတာဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္း လည္းယုံရတာေပါ့ေနာ္။ ဒါနဲ႔ ေကာ္ဖီမစ္တုိ႔ မုန္႔တုိ႔အျပင္ ဟင္း အျဖစ္စားေသာက္ႏုိင္တဲ့ အေၾကာ္အေလွာ္ေတြပါ ထည့္ေပးလုိက္တယ္။ က်န္တဲ့လုိအပ္တာေတြ ေရးေပးထားဖုိ႔နဲ႔ ေစ်းကားနဲ႔ မွာေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပရတယ္။
ေစ်းကားဆုိတာ အက်ဥ္းသားေတြ လုိအပ္တဲ့ စားစရာ သုံးစရာေတြကုိ ပုံစံျဖည့္ၿပီး လက္မွတ္ထုိး မွာရတာ။ ေထာင္မွာ အပ္ထားတဲ့ 'အပ္ေငြ'နဲ႔ ေထာင္ကသြားဝယ္ေပးရတာ။ အဲဒီလုိ ေစ်းသြားဝယ္ေပးတဲ့ ကားကုိ ေစ်းကားလုိ႔ ေထာင္ထဲမွာေခၚေဝၚ သုံးစြဲၾကတယ္။ ဆပ္ျပာ၊ သြားတုိက္ေဆး၊ သြားပြတ္တံ၊ တံျမက္စည္း၊ ေခါင္းလိမ္းဆီ၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ မွအစ စားစရာအမ်ဳိးမ်ဳိး မွာလုိ႔ရတယ္။ နည္းနည္းေတာ့ ေစ်းႀကီးတာေပါ့။ သြားခ၊ လာခနဲ႔ ေကာ္မ႐ွင္ခဆုိၿပီး ေစ်းဖုိးတင္ၾကတယ္ေလ။
ဒါေၾကာင့္ပါ။ ၃၅ဝ က်ပ္တန္ကုိ ၅ဝဝ က်ပ္ေပးရတာမ်ဳိးေပါ့။ လုိအပ္ေနခ်ိန္ ရေအာင္လုပ္ေပးတာကုိပဲ ေက်းဇူးတင္လွပါၿပီ။ သိပ္ ေခ်း(ဂ်ီး)မမ်ားရဲၾကပါဘူး။
ေထာင္ဝင္စာေဝးတဲ့သူ မေျပာနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ ၁၄ ရက္ တစ္ခါလာတဲ့ သူေတြေတာင္ ေစ်းကားကုိ မွီခုိေနရတာ တပည့္ဒကာ၊ ဒကာမေတြကုိအေသး အမႊားေလးကအစ ေျပာလုိ႔ မွာလုိ႔ မေကာင္းဘူးေလ။
ဒါေၾကာင့္ ေထာင္ဝင္စာထဲမွာ မပါတဲ့ လုိအပ္တာ မွန္သမွ် ေစ်းကားနဲ႔ မွာရေတာ့တာပဲ။ တျခားအလွဴအတန္း လုပ္ခ်င္ရင္လည္း ေစ်းကားနဲ႔မွာၿပီး စုထားရတာ။ ေကာ္ဖီမစ္တုိ႔၊ ေခါက္ဆြဲေျခာက္တုိ႔၊ မုန္႔ၾကြပ္တုိ႔လုိဟာမ်ဳိးေတြေပါ့။ ေမြးေန႔တုိ႔ ဘာတုိ႔ဆို ဘုန္းဘုန္းတုိ႔တုိက္ဝင္းထဲမွ သီးျခား အက်ဥ္းသားေတြေရာ၊ လုပ္ငန္းက် ေပၚတာအက်ဥ္းသားေတြေရာ၊ ေဆး႐ုံမွ အက်ဥ္းသားဂိလာနေတြေရာ။ လူ ေလးငါးရာစာေလာက္ ေကြၽးရ၊ တုိက္ရတယ္ေလ။ ေထာင္တြင္း ကုသုိလ္ေပါ့။
ေထာင္ထဲမွာ ကုသုိလ္လုပ္ခြင့္ မ႐ွိဘူး။ အလွဴလုပ္ခြင့္ မ႐ွိဘူး။ အက်ဥ္းသား အခ်င္းခ်င္းေတာင္ ေပးခြင့္၊ ေကြၽးခြင့္ ႐ွိတာမဟုတ္ဘူး။ အင္အားေတာင့္ေအာင္ စည္း႐ုံးတာ မ်ဳိးထင္ၿပီး ပိတ္ပင္ထားၾကတာ။ ေနာက္ၿပီး စားေနရရင္၊ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာေနရရင္ ေနာင္တရၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ အငတ္ထားမွဆင္းဆင္း ရဲရဲေနရမွ ေနာင္ၾကဥ္ၾကမွာဆုိတဲ့ အယူနဲ႔ အငတ္ထား အၾကပ္ထားၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘယ္လုိ အုိင္ဒီယာ ႀကီးမ်ဳိးလည္း မသိဘူးေနာ္။
ဘုန္းဘုန္းအေတြ႕အႀကဳံအရေတာ့ အဲဒီလုိထားတာ ပုိဆုိးလာၾကတယ္ ထင္တာပဲ။ ငတ္ရင္ ဆင္းရဲရင္ က်ဥ္းက်ဥ္းၾကပ္ၾကပ္ေနရရင္ လူေတြရဲ႕ စိတ္က အေကာင္းျမင္စိတ္ေတြ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ မိုးလင္းမွ မုိးခ်ဳပ္၊ ရန္လုိစိတ္ေတြ၊ ရန္လုပ္တာေတြ၊ ျပႆနာ ရွာတာေတြနဲ႔ပဲ ၿပီးေနေတာ့တာ။ မေကာင္းျမင္ စိတ္ေတြက အားႀကီးလာ၊ ဖိစီးလာၿပီး တစ္ေလာကလုံးကုိ ရန္လုပ္ဖုိ႔ပဲ စိတ္ကူးေနၾကေတာ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ အငတ္ထား၊ အၾကပ္ထားၾကတာခ်ည္းကေတာ့ လုံးဝကုိ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး လုိ႔ထင္တာပဲ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြျဖစ္ၿပီး ဒီလုိ အငတ္ထား၊ အၾကပ္ထားမွ လိမၼာလာမယ္လုိ႔ ျမင္ေနတာဟာ မေကာင္းပါဘူးေနာ္။ ဘုရားေဟာနဲ႔ တျခားစီပဲ မဟုတ္လား။
လူေတြကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမႏုိင္တာ ဓမၼတစ္ခုပဲ႐ွိတယ္ မဟုတ္လား။ ဓမၼနဲ႔နီးစပ္ေအာင္ ဓမၼနဲ႔ ရင္းႏွီးေအာင္ ဓမၼကုိက်င့္သုံး ႏုိင္ေအာင္ လုပ္မေပးဘဲနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ လိမၼာလာမွာလဲေနာ္။
ဒါေပမဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ကုိယ္တုိင္ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေနေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးထဲ ဝင္မ႐ႈပ္ခ်င္လုိ႔ သူတုိ႔ကုိ ဘာမွ် မေျပာျဖစ္ပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔ နီးစပ္ရာေတြပဲ စာအုပ္ေတြ ေပးဖတ္တာတုိ႔၊ တရားျပ နားခ်တာ တုိ႔ပဲလုပ္ရတာေပါ့။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ လွဴတာကုိလည္း သူတုိ႔ခြင့္ျပဳေအာင္ လက္မွတ္ထုိး ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး တင္ျပေလွ်ာက္ထားရတာေပါ့။ လူစိတ္႐ွိတဲ့ေထာင္မွဴး ေထာင္ပုိင္လက္ထက္ ဆုိ ႏွစ္ခြန္းမေျပာရ၊ ႏွစ္ခါမေျပာရပါဘူး။ တန္းရေတာ့တာပါပဲ။ လူစိတ္ အနည္းအက်ဥ္း႐ွိတဲ့ ေထာင္မွဴး ေထာင္ပုိင္ ဆုိရင္ေတာ့ အေတာ္ ခက္ခက္ခဲခဲ တြန္းတြန္းတုိက္တုိက္ အမုန္းခံ အမုိက္ခံၿပီး ေျပာမွရတယ္။ လူစိတ္လုံးဝမ႐ွိတဲ့ ေထာင္မွဴး ေထာင္ပုိင္ ဆုိရင္ေတာ့ ဓမၼဘက္က လုံးဝ အေရးနိမ့္ေတာ့တာပဲေလ။ မတတ္ႏုိင္ဘူးေလ။ ေထာင္ဆုိတာ အနတၱေလာက မဟုတ္လား။
ဒီလုိနဲ႔ အဲဒီဒုကၡိတ ၂၉၅ ေလးက ေစ်းကားနဲ႔ပစၥည္းေတြမွာေတာ့တာ၊ တစ္ခါမွာရင္ မနည္းဘူး။ ငါးေထာင္ တစ္ေသာင္းဖုိးကုိမွာတာ ဘုန္းဘုန္းေတာင္မွ ေငြကုိ ဒီေလာက္ႀကီး သုံးတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခါအပ္မွ တစ္ေသာင္း၊ ႏွစ္ေသာင္းရယ္။ နဝကမၼ အလွဴ႐ွင္မေပၚရင္ မရီးျဖစ္သူ ဒကာမႀကီး ေငြထဲကပဲ အိပ္စုိက္ အပ္သြားၾကတာဆုိေတာ့ အားနာဖုိ႔ ေကာင္းတာေပါ့။
နိစၥဓူဝႀကီးမဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းေတာင္ ေငြကုိ အရမ္းကာေရာ မသုံးစြဲပါဘူး။ သူကေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ တကယ့္သူေဌးႀကီးလုိပဲ မွာယူသုံးစြဲေနေတာ့တာ။ ဘုန္းဘုန္းလည္း 'ေၾသာ္ သူ႔အိမ္က တတ္ႏုိင္တာပဲေလ' ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ဘာမွ်မေျပာဘဲ အၿမဲမွာေပးေနရေတာ့တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အိမ္ကလည္း မလာပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းပဲ အကုန္ခံရတာပါ။ ဘယ္တတ္ႏုိင္မလဲေနာ္။ ကုိယ္က ဆရာျဖစ္ေနတာကုိး။ တာဝန္႐ွိတာေပါ့။
ဝီရသူ (မစုိးရိမ္)(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
အတုမရွိ အတြဲ(၃) အမွတ္(၁၉)

